Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorSeppänen, Ville
dc.contributor.authorVirolainen, Sirja
dc.date.accessioned2018-02-01T16:17:12Z
dc.date.available2018-02-01T16:17:12Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/56989
dc.description.abstractSosiaalisen median käyttö lisääntyy jatkuvasti. Myös monet yritykset ovat ottaneet sen käyttöönsä. Tässä tutkielmassa perehdytään sosiaalisen median käyttöön yrityksen rekrytoinnissa. Tutkielman näkökulmana toimii työnantajan näkökulma. Sosiaalisen median käytöllä katsotaan olevan sekä positiivisia, että negatiivisia seurauksia yrityksen rekrytoinnille. Tutkielma on toteutettu kirjallisuuskatsauksena ja siinä tutkitaan sosiaalisen median tuomia hyötyjä ja haittoja yrityksen rekrytointiprosessiin. Tutkimuksen tulosten mukaan sosiaalinen media tuo enemmän positiivisia asioita yrityksen rekrytointiin, kuin negatiivisia. Sosiaalinen media laskee yrityksen rekrytointikuluja merkittävästi ja lyhentää rekrytointiprosessiin kuluvaa aikaa. Se myös mahdollistaa passiivisten työnhakijoiden saavuttamisen sekä lisää työnhakijan ja –antajan vuorovaikutusta. Sosiaalinen media ei kuitenkaan toimi ainoana rekrytointikanavana. Kaikki työnhakijat eivät käytä sosiaalista mediaa, ja on uhkana, että työnantaja menettää mahdollisuuden lahjakkaisiin työnhakijoihin rajallisella hakijakunnalla. Muita ongelmia ovat esimerkiksi monet eettiset ja lailliset asiat, jotka tulee huomioida. Voidaan kuitenkin sanoa yritysten menettävän suuren mahdollisuuden myös rekrytoinnissa jättäytyessään sosiaalisesta mediasta.en
dc.format.extent31
dc.language.isofin
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.subject.othersosiaalinen media
dc.subject.otherrekrytointi
dc.subject.otherscreening
dc.subject.otherorganisaatio
dc.subject.othersosiaalisen median palvelu
dc.titleSosiaalinen media - mahdollisuudet ja haasteet rekrytoinnissa
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201802011413
dc.type.ontasotKandidaatintutkielmafi
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.date.updated2018-02-01T16:17:12Z
dc.rights.accesslevelopenAccessfi


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot