Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorKautto-Knape, Erja
dc.contributor.authorLaurila, Henna
dc.date.accessioned2018-02-01T14:04:45Z
dc.date.available2018-02-01T14:04:45Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1826058
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/56986
dc.description.abstractTämän tutkimuksen avulla haluttiin kartoittaa oppilaiden kokemuksia kolmiportaisen tuen välivaiheesta, tehostetusta tuesta. Oppilaiden kokemuksia tuen saannista tarkasteltiin kouluun kiinnittymisen näkökulmasta. Tutkimuksen aineisto kerättiin haastattelemalla seitsemää seitsemäsluokkalaista oppilasta. Jokainen tutkimukseen osallistunut oppilas sai tehostettua tukea vähintään kahdessa eri oppiaineessa. Aineisto analysoitiin sisällönanalyysin avulla. Tutkimustuloksista selvisi, että tehostetun tuen oppilaat olivat suurimmalta osin tyytyväisiä siihen tukeen, jota he olivat koulussa ja kotona saaneet oman oppimisensa ja koulunkäyntinsä tueksi. Merkittävää oli se, että oppilaat kertoivat saaneensa tukea enemmän yläkoulussa kuin alakoulussa. Lisääntyneellä koulunkäynnin tuella näytti tämän tutkimuksen mukaan olevan myönteinen yhteys oppilaiden oppimiseen, koulumenestykseen ja koulussa koettuihin tunteisiin. Lisäksi tuki näytti aktivoineen oppilaita tekemään töitä omien tavoitteiden eteen myös itsenäisesti. Saatujen tulosten perusteella voidaan sanoa, että tehostettu tuki on ollut oppilaille tärkeä asia ja, että tehostettu tuki on vahvistanut oppilaiden kouluun kiinnittymistä. Tuloksista näkee selvästi myös sen, että toisen ihmisen antaman tuen ja avun tarve on edelleen suuri, vaikka yhä enenevissä määrin oppimista pyritään tukemaan myös esimerkiksi erilaisilla teknologian avulla tuotetuilla sovelluksilla.fi
dc.format.extent1 verkkoaineisto (60 sivua)
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.subject.othereriyttävä opetus
dc.subject.otherkouluun kiinnittyminen
dc.title"Saa vähä enemmänki apua, jos tarvii" : tehostetun tuen merkitys oppilaan näkökulmasta arvioituna
dc.title.alternativeTehostetun tuen merkitys oppilaan näkökulmasta arvioituna
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201802011409
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaKasvatustieteiden ja psykologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Education and Psychologyen
dc.contributor.laitosKasvatustieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Educationen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineErityispedagogiikkafi
dc.contributor.oppiaineSpecial Educationen
dc.date.updated2018-02-01T14:04:46Z
dc.rights.accesslevelrestrictedAccessfi
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi101
dc.subject.ysokolmiportainen tuki
dc.subject.ysoerityisopetus
dc.subject.ysotukiopetus
dc.format.contentfulltext
dc.rights.accessrightsAineistoon pääsyä on rajoitettu tekijänoikeussyistä. Aineisto on luettavissa Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyöasemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/fi/tyoskentelytilat/laitteet-ja-tilat.fi
dc.rights.accessrightsThis material has a restricted access due to copyright reasons. It can be read at the workstation at Jyväskylä University Library reserved for the use of archival materials: https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities.en
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot