Value Co-Creation and Co-Destruction in Online Video Games : An Exploratory Study and Implications for Future Research
Kokko, J., Vartiainen, T., & Tuunanen, T. (2018). Value Co-Creation and Co-Destruction in Online Video Games : An Exploratory Study and Implications for Future Research. In Proceedings of the 51st Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS 2018) (pp. 1158-1167). University of Hawai'i at Manoa. Proceedings of the Annual Hawaii International Conference on System Sciences. https://doi.org/10.24251/hicss.2018.144
Julkaistu sarjassa
Proceedings of the Annual Hawaii International Conference on System SciencesPäivämäärä
2018Tekijänoikeudet
© the Authors, 2018. This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons License.
In this empirical study we studied how players of
online video games co-create and co-destroy value.
From players’ perceptions we identified that value
co-creation and co-destruction occur amid themes of
giving feedback and building relations. Feedback
encourages players but it may also be harmful in the
form of verbal abuse. Building relations relates to
making friends in general but also on an
international level. Building relations also relates to
competition that creates a bad spirit. The most
intensive interplay between value co-creation and codestruction
was found in gaming groups. Gaming
groups motivate players to engage in intense
gameplay, but at the same time they are resourcedemanding
with respect to time and mental capacity.
In conclusion, we argue that further study is required
of the ways that value co-creation and co-destruction
interact in online video games.
Julkaisija
University of Hawai'i at ManoaEmojulkaisun ISBN
978-0-9981331-1-9Konferenssi
Kuuluu julkaisuun
Proceedings of the 51st Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS 2018)ISSN Hae Julkaisufoorumista
1530-1605Asiasanat
Alkuperäislähde
http://hdl.handle.net/10125/50031Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/27853959
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Ellei muuten mainita, aineiston lisenssi on © the Authors, 2018. This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons License.
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Value co-creation and co-destruction in Untappd
Ulander, Santeri (2022)Tässä pro-gradu tutkielmassa tutkitaan miten arvoa yhteisluodaan ja yhteistuhotaan Untappdissa, sosiaalisessa sovelluksessa, joka pyörii oluen arvostelun ympärillä. Tutkielman tavoitteena on selvittää miten yksilöt ja ... -
Impact of value co-creation and co-destruction for digital consumer services : a case study on activity tracking solutions
Raatikainen, Pasi (2018)Tässä tutkielmassa tarkastellaan nykyistä markkinoiden tilannetta, jossa digitaalisen palvelut ovat muodostuneet merkittäväksi, ja merkitykseltään yhä kasvavaksi tuoteryhmäksi. Uusia digitaalisia sovelluksia, jotka hyödyntävät ... -
Value co-creation and co-destruction in identity and access management service platform : case study
Krats, Henri (2021)Pro gradu tutkielmassa tutkittiin arvon yhteisluontia ja yhteistuhoutumista identiteetin ja pääsynhallinnan palvelualustassa. Tutkimus toteutettiin tapaustutkimuksena identiteetin ja pääsynhallinnan palvelualustan ... -
When Value Co-Creation Turns to Co-Destruction : Users' Experiences of Augmented Reality Mobile Games
Lintula, Juuli; Tuunanen, Tuure; Salo, Markus; Myers, Michael D. (Association for Information Systems (AIS), 2018)Service-dominant logic (SDL) provides a well-established lens for understanding services as value co-creation processes. However, also value co-destruction can occur in service processes, but the literature on value ... -
Value co-creation and co-destruction in software maintenance
Mäkinen, Joonas (2018)Tämä pro gradu-tutkielma pyrkii löytämään niitä interaktiotilanteita, jossa arvoa voidaan yhteisluoda ja tuhota ohjelmiston ylläpidossa. Se yhdistää kaksi aihepiiriä, joita ei ole tutkittua aikaisemmin yhdessä. Tutkielmassa ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.