Jyväskylän yliopisto | JYX-julkaisuarkisto

  • suomi  | Anna palautetta |
    • suomi
    • English
 
  • Kirjaudu
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä aineisto 
  • JYX
  • Artikkelit
  • Monikielisen akateemisen viestinnän keskus (Kielikeskus 31.7.2019 saakka)
  • Näytä aineisto
JYX > Artikkelit > Monikielisen akateemisen viestinnän keskus (Kielikeskus 31.7.2019 saakka) > Näytä aineisto

A finnországi kötelezô egyetemi nyelvi képzés egy lehetséges megvalósítási módja : a Jyväskyläi Egyetem Nyelvi Központjának új képzési programja II. rész

ThumbnailPublisher's PDF
Katso/Avaa
396.7 Kb

Lataukset:  
Show download detailsHide download details  
Karoly, A. (2017). A finnországi kötelezô egyetemi nyelvi képzés egy lehetséges megvalósítási módja : a Jyväskyläi Egyetem Nyelvi Központjának új képzési programja II. rész. Modern Nyelvoktatás, 23(4), 50-67. http://www.tintakiado.hu/book_detail.php?id=596
Julkaistu sarjassa
Modern Nyelvoktatás
Tekijät
Karoly, Adrienn
Päivämäärä
2017
Tekijänoikeudet
© Karoly & Modern Nyelvoktatás, 2017.

 
An alternative way of organizing compulsory university language studies in Finland: a new development project at the Language Centre of the University of Jyväskylä II. Following on from the first part of the article published in the previous issue, which outlined the education policy background of the mandatory language studies in Finnish higher education institutions, the second instalment provides a concrete example by introducing the Language Centre of the University of Jyväskylä and offering an insight into their pedagogical practices. Responding to the recent economic, social and political changes and trying to keep abreast with the latest research, the Language Centre is currently experimenting with an innovative way of teaching language and communication skills for students in bachelor’s degree programmes. Their approach may be of interest to practising language teachers as well as to Hungarian educational researchers and policy-makers.
Julkaisija
Corvina
ISSN Hae Julkaisufoorumista
1219-638X
Asiasanat
kielet Suomi opetus korkeakoulut

Alkuperäislähde
http://www.tintakiado.hu/book_detail.php?id=596

URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201801161217

Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä

https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/27849850

Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedot
Kokoelmat
  • Monikielisen akateemisen viestinnän keskus (Kielikeskus 31.7.2019 saakka) [86]

Samankaltainen aineisto

Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.

  • Nyelvi képzés a finn egyetemeken a közelmúlt oktatáspolitikai változásainak tükrében I. rész 

    Karoly, Adrienn (Tinta Könyvkiadó, 2017)
    In addition to Finnish and the co-official Swedish language, bachelor’s students in Finnish higher education are required by law to take language and communication studies. This twopart paper, published here and in the ...
  • University students’ attitudes towards mandatory English in their studies 

    Kuusela, Enni (2021)
    Tutkimuksessa pyritään kokoamaan yleistä kuvaa yliopisto-opiskelijoiden positiivisista ja/tai negatiivisista asenteista opinnoissa käytettävään ”pakolliseen” englannin kieleen. Taustakirjallisuudessa perehdytään Englannin ...
  • The position of Finnish and Swedish as well as other languages at universities in Finland 

    Ylönen, Sabine (Multilingual Matters, 2015)
  • Kísérlet egy összehasonlító vizsgálatra : a nyelvi tájkép dél-szlovákiai, székelyföldi és kárpátaljai falvakban 

    Laihonen, Petteri; István, Csernicskó (MTA TK Kisebbségkutató Intézet, 2017)
    A tanulmány hat falu nyelvi tájképének általános jellemzését adja, és az eredményeket összehasonlítja egyrészt egymással, másrészt korábbi, az általános nyelvi helyzetet összefoglaló munkákkal. Egy-egy olyan dél-szlovákiai, ...
  • Using a blended approach to enrich MOOCs on Finnish education 

    Kananen, Päivi; Kiviniemi, Ari; Kytölä, Liisa; Nykopp, Minna (European Association of Distance Teaching Universities, 2021)
    Blended education embraces various combinations of face-to-face and online teaching. It has become a normal part of higher education degree programmes. Since the late 1990s, the Open University of the University of Jyväskylä ...
  • Selaa aineistoja
  • Selaa aineistoja
  • Artikkelit
  • E-kirjat
  • Esitelmät ja posterit
  • Historialliset kartat
  • Julkaisusarjat
  • Konferenssit ja seminaarit
  • Lehdet
  • Opinnäytteet
  • Oppimateriaalit
  • Nuotit ja musiikki
  • Tutkimusdata
  • Tutkimusraportit
  • Valokuvat

Selaa

Kaikki aineistotKokoelmaluetteloJulkaisupäivätTekijätAsiasanatJulkaistuLaitosOppiaine

Omat tiedot

Kirjaudu sisään

Tilastot

Tarkastele käyttötilastoja
  • Kuinka julkaista JYXissä?
  • Rinnakkais­tallentaminen
  • Opinnäytteiden julkaisu
  • Väitöskirjojen julkaisu
  • Julkaisupalvelut

Avoin tiede JYU:ssa
 
Tietosuojailmoitus

Saavutettavuusseloste

Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.
Open Science Centre