The Hyperreal Gambler : On the Visual Construction of Men in Online Poker Ads
Jouhki, J. (2017). The Hyperreal Gambler : On the Visual Construction of Men in Online Poker Ads. Journal of Extreme Anthropology, 1(3), 83-101. https://doi.org/10.5617/jea.5441
Julkaistu sarjassa
Journal of Extreme AnthropologyTekijät
Päivämäärä
2017Tekijänoikeudet
© the Author, 2017. This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons License.
Online poker, like gambling in general, is predominantly a male activity. Thus, poker
ads most often depict men as their protagonists. According to Jean Baudrillard, advertising can
be seen as a ‘plebiscite whereby mass consumer society wages a perpetual campaign of selfendorsement.’
Ads often use stereotypical imagery for establishing a shared experience of
identification with the consumer, and since their role is to sell rather than to portray the realities
of life, they often have an exaggerated and monolithic – or, hyperreal – way of representing
gender. This article offers an analysis of the ways in which men are portrayed in the ads of Poker
Magazine Finland in the volume of 2009 (all six issues), at the peak of the so-called online poker
boom.Theoretically, the article draws on postmodern theorists such as Jean Baudrillard and
particularly on his concept of hyperreality (exaggerated and media-saturated reality) to analyze
the way males are portrayed in the ads in question.
...
Julkaisija
Extreme Anthropology Research NetworkISSN Hae Julkaisufoorumista
2535-3241Asiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/27391223
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Ellei muuten mainita, aineiston lisenssi on © the Author, 2017. This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons License.
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Photography, sport and the hegemony of men : a material(-)discursive perspective
Alsarve, Daniel (Routledge, 2023)In this article, the focus is on a theoretical discussion about how to analyse masculinities and power in historical research based on imagery and visual sources from a material-discursive point of departure. The argument ... -
Mobile game advertising : players’ views on privacy and data gathering
Ranta, Veera (2020)Ihmisten käyttäessä enemmän aikaa puhelimiensa ääressä ja mobiilipelejä pelatessa on pelien ja applikaatioiden mainosten ympärille on kehittynyt liiketoimintaa. Applikaatiot ja mobiilipelit luovat valtavan määrän dataa ... -
"You're not a man when you're hungry" : nykymainosten kiinnostavia miesrepresentaatioita
Mustonen, Tanja (2017)Tässä maisterintutkielmassa tarkastellaan, miten miehiä ja maskuliinisuuksia representoidaan nykymainoksissa. Työssä tutkitaan, miten mainosten miesrepresentaatiot toistavat ja/tai rikkovat hegemonista maskuliinisuutta ... -
’Unexpected and undeniably bold’ : masculine presentations in men's fragrance descriptions
Heikkinen, Katarina (2023)Kielenkäytön ja sukupuolen yhteyksiä on tutkittu useasta näkökulmasta, ja tutkimuksien tuloksia on hyödynnetty myös mainonnan saralla. Kuluttajakulttuuri on nyt vallitsevampi kuin koskaan ennen, ja brändit kehittävät ... -
“My Lies and Liaisons with Marilyn” : An Autofictional Representation of the Downtown Man, a Finnish Successor to the Marlboro Man in the Early 1990s
Silvola, Kari (Suomen queer-tutkimuksen seura, 2022)Analysoin autobiografisessa/autofiktiivisessä artikkelissani maskuliinisuuden representaatiota, uuden suomalaisen tupakkamerkin julistetta, lama-ajalta 1990-luvun alusta, jolloin uusi mies, ”pehmo”, debytoi perinteisen ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.