dc.contributor.author | Kiviniemi, Tiina | |
dc.contributor.author | Nuora, Piia | |
dc.date.accessioned | 2018-01-05T08:03:35Z | |
dc.date.available | 2018-01-05T08:03:35Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.citation | Kiviniemi, T., & Nuora, P. (2017). Keitä opetamme ja mitä he oppivat? Käsite- ja asennetestit kemian peruskurssien opetuksen arvioinnin ja kehittämisen työkaluina. <i>Yliopistopedagogiikka</i>, <i>24</i>(2), 22-26. <a href="https://yliopistopedagogiikka.files.wordpress.com/2017/12/2017_02_kiviniemi.pdf" target="_blank">https://yliopistopedagogiikka.files.wordpress.com/2017/12/2017_02_kiviniemi.pdf</a> | |
dc.identifier.other | CONVID_27815580 | |
dc.identifier.other | TUTKAID_76349 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/56609 | |
dc.description.abstract | Jotta opetusta voidaan tehokkaasti kehittää, tulisi tuntea sekä opiskelijoiden lähtötaso että opiskelijoiden ajattelussa
tapahtuvat muutokset kurssin aikana. Jyväskylän yliopiston kemian laitoksella selvitettiin näitä asioita kahdella
testillä, joista toinen mittasi kemian käsitteiden ymmärtämistä ja toinen opiskelijoiden käsityksiä ja asenteita kemian
oppimiseen liittyen. Kokeilu toteutettiin syksyllä 2016 kahdella ensimmäisellä kemian perusopintojen kurssilla
siten, että opiskelijat testattiin ensimmäisen kurssin alussa ja toisen kurssin lopussa. Tässä artikkelissa esitellään
testituloksia opiskelijoiden ajattelusta sekä siinä tapahtuneista muutoksista kurssien aikana ja pohditaan näiden
testien käyttämistä kurssien opetuksen kehittämisessä. | |
dc.language.iso | fin | |
dc.publisher | Yliopistopedagogiikan asiantuntija- ja yhteistyöverkosto Peda-forum | |
dc.relation.ispartofseries | Yliopistopedagogiikka | |
dc.relation.uri | https://yliopistopedagogiikka.files.wordpress.com/2017/12/2017_02_kiviniemi.pdf | |
dc.subject.other | L testit | |
dc.title | Keitä opetamme ja mitä he oppivat? Käsite- ja asennetestit kemian peruskurssien opetuksen arvioinnin ja kehittämisen työkaluina | |
dc.type | article | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-201801031034 | |
dc.contributor.laitos | Kemian laitos | fi |
dc.contributor.laitos | Department of Chemistry | en |
dc.contributor.oppiaine | Kemia | fi |
dc.contributor.oppiaine | Chemistry | en |
dc.type.uri | http://purl.org/eprint/type/JournalItem | |
dc.date.updated | 2018-01-03T13:15:14Z | |
dc.type.coar | journal article | |
dc.description.reviewstatus | nonPeerReviewed | |
dc.format.pagerange | 22-26 | |
dc.relation.issn | 2242-8070 | |
dc.relation.numberinseries | 2 | |
dc.relation.volume | 24 | |
dc.type.version | publishedVersion | |
dc.rights.copyright | © Kirjoittajat & Peda-forum, 2017. | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | fi |
dc.subject.yso | käsitteet | |
dc.subject.yso | asenteet | |
dc.subject.yso | arviointi | |
dc.subject.yso | kehittäminen | |
dc.subject.yso | kemia | |
dc.subject.yso | oppiminen | |
dc.subject.yso | opetus | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p2267 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p5619 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p7413 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p4230 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p1801 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p2945 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p2630 | |