Show simple item record

dc.contributor.authorKiviniemi, Tiina
dc.contributor.authorNuora, Piia
dc.date.accessioned2018-01-05T08:03:35Z
dc.date.available2018-01-05T08:03:35Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationKiviniemi, T., & Nuora, P. (2017). Keitä opetamme ja mitä he oppivat? Käsite- ja asennetestit kemian peruskurssien opetuksen arvioinnin ja kehittämisen työkaluina. <i>Yliopistopedagogiikka</i>, <i>24</i>(2), 22-26. <a href="https://yliopistopedagogiikka.files.wordpress.com/2017/12/2017_02_kiviniemi.pdf" target="_blank">https://yliopistopedagogiikka.files.wordpress.com/2017/12/2017_02_kiviniemi.pdf</a>
dc.identifier.otherCONVID_27815580
dc.identifier.otherTUTKAID_76349
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/56609
dc.description.abstractJotta opetusta voidaan tehokkaasti kehittää, tulisi tuntea sekä opiskelijoiden lähtötaso että opiskelijoiden ajattelussa tapahtuvat muutokset kurssin aikana. Jyväskylän yliopiston kemian laitoksella selvitettiin näitä asioita kahdella testillä, joista toinen mittasi kemian käsitteiden ymmärtämistä ja toinen opiskelijoiden käsityksiä ja asenteita kemian oppimiseen liittyen. Kokeilu toteutettiin syksyllä 2016 kahdella ensimmäisellä kemian perusopintojen kurssilla siten, että opiskelijat testattiin ensimmäisen kurssin alussa ja toisen kurssin lopussa. Tässä artikkelissa esitellään testituloksia opiskelijoiden ajattelusta sekä siinä tapahtuneista muutoksista kurssien aikana ja pohditaan näiden testien käyttämistä kurssien opetuksen kehittämisessä.
dc.language.isofin
dc.publisherYliopistopedagogiikan asiantuntija- ja yhteistyöverkosto Peda-forum
dc.relation.ispartofseriesYliopistopedagogiikka
dc.relation.urihttps://yliopistopedagogiikka.files.wordpress.com/2017/12/2017_02_kiviniemi.pdf
dc.subject.otherL testit
dc.titleKeitä opetamme ja mitä he oppivat? Käsite- ja asennetestit kemian peruskurssien opetuksen arvioinnin ja kehittämisen työkaluina
dc.typearticle
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201801031034
dc.contributor.laitosKemian laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Chemistryen
dc.contributor.oppiaineKemiafi
dc.contributor.oppiaineChemistryen
dc.type.urihttp://purl.org/eprint/type/JournalItem
dc.date.updated2018-01-03T13:15:14Z
dc.type.coarjournal article
dc.description.reviewstatusnonPeerReviewed
dc.format.pagerange22-26
dc.relation.issn2242-8070
dc.relation.numberinseries2
dc.relation.volume24
dc.type.versionpublishedVersion
dc.rights.copyright© Kirjoittajat & Peda-forum, 2017.
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.subject.ysokäsitteet
dc.subject.ysoasenteet
dc.subject.ysoarviointi
dc.subject.ysokehittäminen
dc.subject.ysokemia
dc.subject.ysooppiminen
dc.subject.ysoopetus
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p2267
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p5619
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p7413
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p4230
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p1801
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p2945
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p2630


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record