Show simple item record

dc.contributor.authorArjoranta, Jonne
dc.contributor.authorHirsjärvi, Irma
dc.contributor.authorKovala, Urpo
dc.contributor.authorSaresma, Tuija
dc.contributor.authorRuotsalainen, Maria
dc.date.accessioned2017-12-15T11:21:54Z
dc.date.available2017-12-15T11:21:54Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationArjoranta, J., Hirsjärvi, I., Kovala, U., Saresma, T., & Ruotsalainen, M. (2017). Turvetta tupaan : faktat, valheet ja affektiivinen vastaanotto Turveinfo-mainoskampanjassa. <i>Media ja viestintä</i>, <i>40</i>(3-4), 76-99. <a href="https://doi.org/10.23983/mv.67795" target="_blank">https://doi.org/10.23983/mv.67795</a>
dc.identifier.otherCONVID_27761509
dc.identifier.otherTUTKAID_76057
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/56358
dc.description.abstractTurpeen energiakäyttöä lobannut Turveinfo-kampanja näkyi laajasti eri medioissa alkuvuodesta 2017. Se herätti kiivaan ja tunnepitoisen vastareaktion. Kampanjan väitteitä pidettiin yksinkertaistavina, valheellisina ja joiltain osin myös loukkaavina. Tässä artikkelissa analysoimme mainoskampanjan sisältöä ja vastaanottoa sekä sen aiheuttamia reaktioita. Tarkastelemme erityisesti affektiivisuuden ja faktuaalisuuden suhdetta kampanjassa. Miten nykykulttuurissa käyty keskustelu vaihtoehtoisista totuuksista näkyy median moninaista kenttää hyväkseen käyttävän, lobbaajien tilaaman mainoskampanjan tulkinnoissa ja ehkä laajemminkin median tulkitsemisessa? Analyysimme viitekehyksenä toimivat affektiteoriat ja käsitys mediasta hybridisinä systeemeinä. Tarkastelemme kampanjaa lopuksi myös laajemmassa energiapoliittisessa kontekstissa.
dc.language.isofin
dc.publisherMedia- ja viestintätieteellinen seura Mevi
dc.relation.ispartofseriesMedia ja viestintä
dc.relation.urihttps://journal.fi/mediaviestinta/article/view/67795
dc.subject.otheraffektit
dc.subject.othermediakohu
dc.subject.otherturve-energia
dc.subject.othervaihtoehtoiset faktat
dc.subject.otherhybridinen mediajärjestelmä
dc.titleTurvetta tupaan : faktat, valheet ja affektiivinen vastaanotto Turveinfo-mainoskampanjassa
dc.typearticle
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201712134669
dc.contributor.laitosMusiikin, taiteen ja kulttuurin tutkimuksen laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Music, Art and Culture Studiesen
dc.contributor.oppiaineNykykulttuurin tutkimusfi
dc.contributor.oppiaineHyvinvoinnin tutkimuksen yhteisöfi
dc.contributor.oppiaineContemporary Cultureen
dc.contributor.oppiaineSchool of Wellbeingen
dc.type.urihttp://purl.org/eprint/type/JournalArticle
dc.date.updated2017-12-13T13:15:16Z
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.description.reviewstatuspeerReviewed
dc.format.pagerange76-99
dc.relation.issn2342-477X
dc.relation.numberinseries3-4
dc.relation.volume40
dc.type.versionpublishedVersion
dc.rights.copyright© Kirjoittajat & Media- ja viestintätieteellinen seura Mevi, 2017.
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.relation.doi10.23983/mv.67795
dc.type.okmA1


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record