Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorVälisaari, Jouni
dc.contributor.authorRoponen, Asmo
dc.date.accessioned2017-12-14T14:23:34Z
dc.date.available2017-12-14T14:23:34Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1809816
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/56342
dc.description.abstractTämän tutkielman kirjallisuusosassa tarkasteltiin kemiaa luonnontieteenä, oppilaiden suhtautumista kemian opiskeluun ja suhtautumisen vaikutusta osaamiseen. Lisäksi selvitettiin kontekstisidonnaisen opetuksen mahdollisuuksia, etenkin rikospaikkatutkimuksen kontekstin pohjalta. Kirjallisuusosan tarkoituksena oli myös selvittää, mitä rikospaikkatutkimuksen konteksti tarjoaa kemian opetukseen. Kirjallisuusosasta selvisi, miten kemia luonnontieteenä kehittää oppilaiden ajattelu- ja tiedelukutaitoa. Oppilaat suhtautuvat kemian opiskeluun varauksella ja tällä asennoitumisella on korrelaatiota osaamisen kanssa. Kontekstisidonnaisen opetuksen pyrkimyksenä on tehdä opetettavasta asiasta oppilaille merkityksellistä. Kemian osalta rikospaikkatutkimuksen konteksti onnistuu tässä hyvin, sillä se koetaan kiinnostavana ja sillä on vahva yhteys kemiaan. Tutkimuksen kokeellisessa osassa tarkasteltiin Jyväskylän yliopiston kemian laitoksen opettajankoulutuksen rikospaikkatutkimuksen kontekstilla järjestämiä oppilasvierailuja. Tarkoituksena oli erilaisten tutkimusmenetelmien avulla selvittää, miten eri osapuolet kokivat kyseiset vierailut. Kokeellisesta osasta saatujen tulosten perusteella kaikki osapuolet kokivat oppilasvierailut onnistuneiksi ja rikospaikkatutkimuksen kontekstin toimivaksi.fi
dc.format.extent1 verkkoaineisto (113 sivua)
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.rightsIn Copyrighten
dc.subject.otherkontekstisidonnainen opetus
dc.subject.otherkemian kokeellisuus
dc.titleRikospaikkatutkimus kokeellisen kemian opetuksen kontekstina
dc.typemaster thesis
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201712144701
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaMatemaattis-luonnontieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Sciencesen
dc.contributor.laitosKemian laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Chemistryen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineKemian opettajankoulutusfi
dc.contributor.oppiaineTeacher education programme in Chemistryen
dc.date.updated2017-12-14T14:23:34Z
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi4034
dc.subject.ysokemia
dc.subject.ysoopetus
dc.format.contentfulltext
dc.rights.urlhttps://rightsstatements.org/page/InC/1.0/
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot

In Copyright
Ellei muuten mainita, aineiston lisenssi on In Copyright