Show simple item record

dc.contributor.advisorPerkkilä, Päivi
dc.contributor.authorHonkanen, Satu
dc.date.accessioned2017-12-13T15:58:39Z
dc.date.available2017-12-13T15:58:39Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1808671
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/56313
dc.description.abstractTutkielman tarkoitukseni oli selvittää, millä asioilla opettajien mielestä on merkitystä onnistuneessa oppimisen tukemisessa sairaalakoulussa. Syksyllä 2015 tutkimukseen osallistui yhteensä kahdeksan erityisopettajaa, kahdesta eri sairaalakoulusta. Kvalitatiivinen tutkimus kerättiin puolistrukturoidun haastattelulomakkeen avulla ja ne toteutettiin sähköpostitse. Takaisin saadut aineistot avattiin sisällönanalyysin avulla. Luvussa 5. esittelen tärkeimmät tutkimustulokset sekä lisätutkimuksen tarpeen. Tutkimusaineistoa läpi käydessä sieltä löytyi viisi merkittävää asiaa, jotka opettajien mielestä vaikuttavat onnistuneeseen oppimisen tukemiseen sairaalakoulussa: yksilöllisyys, oppilaan motivaatio, yhteistyö, diagnoosi sekä jakson pituus. Tutkimustuloksista ilmeni näillä viidellä asialla olevan merkitystä myös keskenään. Näitä kaikkia tarvitaan, jotta onnistutaan oppimisen tukemisessa. Tulosten perusteella voisi päätellä, että oppilaan motivaation tukemiseen, yksilöllisyyteen, oikea-aikaiseen oppilaan taitojen kartoittamiseen ja diagnosointiin sekä tukitoimien järjestämiseen tulisi vielä tehokkaammin kiinnittää huomiota jo ennen kuin oppilas siirretään sairaalakouluun. Tehokkaasti toteutettuina nämä toimenpiteet voisivat tukea oppilasta niin, että hänen ei tarvitsi siirtyä sairaalakouluun. Tutkimustulokset painottivat opettajien näkemystä siitä, kuinka he yhteistyö oppilaan ja opettajan välillä on merkittävä. Tulosten mukaan opettajan vaikutuksella oppilaan elämään on suuri merkitys. Tutkimuksestani saadut tutkimustulokset olivat samankaltaisia aiempiin tutkimustuloksiin sekä teoriaan verrattaessa.fi
dc.format.extent1 verkkoaineisto (77 sivua)
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.rightsIn Copyrighten
dc.subject.othersairaalakoulut
dc.subject.othersairaalaopetus
dc.subject.otherkolmiportainen tuki
dc.subject.otheroppiminen
dc.titleKun resurssit peruskoulussa loppuvat : lapsen oppimisen tukeminen ja sen toteutuminen sairaalakoulussa
dc.title.alternativeLapsen oppimisen tukeminen ja sen toteutuminen sairaalakoulussa
dc.typemaster thesis
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201712134671
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaKasvatustieteiden ja psykologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Education and Psychologyen
dc.contributor.laitosOpettajankoulutuslaitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Teacher Educationen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineLuokanopettajakoulutusfi
dc.contributor.oppiaineTeacher Educationen
dc.subject.methodSisällönanalyysi
dc.subject.methodKvalitatiivinen tutkimus
dc.date.updated2017-12-13T15:58:39Z
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc
dc.rights.accesslevelrestrictedAccessfi
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi103
dc.subject.ysokoulunkäynti
dc.subject.ysosairaalakoulut
dc.subject.ysoerityisopetus
dc.subject.ysosairaalaopetus
dc.subject.ysooppiminen
dc.subject.ysokolmiportainen tuki
dc.format.contentfulltext
dc.rights.urlhttps://rightsstatements.org/page/InC/1.0/
dc.rights.accessrightsAineistoon pääsyä on rajoitettu tekijänoikeussyistä. Aineisto on luettavissa Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyöasemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/fi/tyoskentelytilat/laitteet-ja-tilat.fi
dc.rights.accessrightsThis material has a restricted access due to copyright reasons. It can be read at the workstation at Jyväskylä University Library reserved for the use of archival materials: https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities.en
dc.type.okmG2


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

In Copyright
Except where otherwise noted, this item's license is described as In Copyright