Verkkoliiketoiminnan menestymiseen vaikuttavat tekijät Suomessa
Tässä Pro Gradu työssä tutkitaan verkkoliiketoiminnan menestymiseen vaikuttavia tekijöitä Suomessa. Tutkimus on laadultaan kvantitatiivinen ja työn aineiston keruu toteutettiin kyselylomakkeella. Vastauspyyntöjä kyselyyn lähetettiin sähköpostilla suomalaisten verkkokauppojen johtohenkilöstölle sekä lisäksi facebookissa suomalaisten verkkokauppiaiden facebook-ryhmään.
Työn ensimmäisessä osiossa käydään läpi aihetta ja sen taustoja sekä esitellään tutkimuskysymykset. Tutkimuksen toisessa osassa verkkoliiketoiminnan kriittisiä menestystekijöitä etsittiin aiemmista tutkimuksista. Kolmannessa osiossa avataan valittua tutkimusmenetelmää ja luodaan tutkimusmalli. Neljännessä osassa artikkeleiden pohjalta luotua tutkimusmallia tutkittiin kyselylomakkeella suomalaisilta verkkotoimijoilta ja näiden tulosten perusteella toteutettiin tilastollista analyysiä. Analyysien pohjalta viimeisessä luvussa tehdään johtopäätökset tuloksista ja annetaan jatkotutkimusehdotuksia.
Tutkimuksen tulokset antoivat viitteitä suomalaisten verkkotoimijoiden menestykseen vaikuttavista tekijöistä. Tutkimuksen mukaan yrityksen kumppaneiden rooli, teknologian rooli ja myynnin ja markkinoinnin rooli on tärkeimmät tekijät verkkoliiketoiminnan menestyksen kannalta.
...


Metadata
Show full item recordCollections
- Pro gradu -tutkielmat [25543]
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Verkkokaupan käyttäjäkokemukseen vaikuttavat tekijät
Hannuksela, Emma-Stiina (2019)Kilpailu verkkokauppojen välillä kiristyy verkkokaupankäynnin kasvaessa. Käyttäjäkokemus on yksi verkkokaupan menestymiseen vaikuttavista tekijöistä ja sen nähdään vaikuttavan asiakkaan ostokäyttäytymiseen. Käyttäjäkokemuksen ... -
Verkkokaupan käyttöliittymäsuunnittelun vaikutukset kuluttajan ostopäätökseen
Jussila, Jenni (2020)Verkkokaupoissa asioinnin suosio on kasvanut huomattavasti Internetin käytön lisääntyessä. Suosion kasvaessa on oleellista tutkia, miten verkkokauppa-suunnittelulla voidaan vahvistaa asiakkaan ostopäätöstä ja täten lisätä ... -
Taiteen nettishoppailua : dokumentaatio taiteen verkkokaupan toiminnasta digitalisoituvilla taidemarkkinoilla
Viirret, Katariina (2020)Tutkielma käsittelee taiteen verkkokauppaa uutena taiteen välityskanavana ja sen tuomia mahdollisuuksia dokumentoimalla Suomessa toimivan taiteen verkkokauppa Taikon toimintaa. -
Verkkokauppojen suosittelujärjestelmien vaikutus ihmisten ostoimpulsiivisuuteen
Hietikko, Kim (2018)Tutkielmassani käsittelen verkkokauppojen suosittelujärjestelmien vaikutusta ihmisten ostoimpulsiivisuuteen. Tutkielma koostuu johdannosta, suosittelujärjestelmät sisältöluvusta, suosittelujärjestelmien vaikutuksesta ... -
Consumer behavior and marketing in the e-commerce of cosmetics
Ojanaho, Karoliina (2020)Verkkokaupan suosio on kasvanut kiihtyvästi useamman vuoden ajan. Kosmetiikan verkkokauppaa on tutkittu suppeasti aiemmissa tutkimuksissa, kuten myös sitä, miten asiakkaat saadaan ostamaan kosmetiikkaa verkkokaupan kautta. ...