Kuluttajan luottamukseen vaikuttavat tekijät mobiilikaupankäynnissä
Tekijät
Päivämäärä
2023Tekijänoikeudet
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Kuluttajan ja verkkokaupan välistä luottamusta pidetään suurimpana verkkokaupan kasvua rajoittavana tekijänä. Selkeä määritelmä luottamukselle on kuluttajan tapa vähentää riskiä. Verkkokaupoilla on monia eri tapoja vaikuttaa luottamuksen syntyyn. Tämän tutkielman tarkoituksena on selvittää kuluttajan luottamukseen vaikuttavia tekijöitä mobiilikaupankäynnissä. Kandidaatintutkielma toteutettiin kirjallisuuskatsauksena. Tutkielmassa määritellään mobiilikaupankäynti, mobiiliostaminen ja kuluttajan online-luottamus. Kuluttajan online-luottamuksen määritelmän yhteydessä esitellään luottamuksen siirtoteoria. Tutkielmassa nostetaan esille myös luottamuksen vaikutus mobiiliostamisen hyväksymisessä. Tuloksissa eritellään erilaisia tekijöitä, jotka vaikuttavat kuluttajan luottamukseen mobiilikaupankäynnissä ja elektronisessa kaupankäynnissä. The trust between the consumer and the online store is considered the biggest factor limiting the online store's growth. A clear definition of trust is the consumer's way of reducing risk. Online stores have various ways to influence the creation of trust. The purpose of this thesis is to identify factors affecting consumer trust in mobile commerce. The bachelor's thesis was constructed as a literature review. The study defines mobile commerce, mobile shopping, and consumer online trust. The transfer theory of trust is presented in the context of defining consumer online trust. The study also highlights the impact of trust on the acceptance of mobile shopping. Results identified various factors that affect consumer trust in mobile commerce and electronic commerce.
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5324]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Luottamuksen edellytykset ja vaikutus ostoaikomukseen sosiaalisessa kaupassa
Kuutti, Max (2023)Kaupankäynti verkossa kehittyy jatkuvasti ja sen uusimpana muotona voidaan pitää sosiaalista kaupankäyntiä. Sosiaalisen median alustoilla toimivat sosiaaliset kaupat tarjoavat yrityksille ja kuluttajille uusia mahdollisuuksia ... -
Toimialat ylittävä yhteisbrändikumppanuus : kuluttajan arvioon vaikuttavat tekijät ja ostoaikomuksen muodostuminen
Silokangas, Peppi (2023)Yhteisbrändäys on nopeasti kasvava ja kehittyvä markkinointistrategia, jonka avulla on mahdollista saavuttaa monipuolisia liiketoiminnan tavoitteita ja erottautua kilpailijoista. Tässä tutkielmassa haluttiin selvittää, ... -
Vaikuttajamarkkinoinnin keskeiset vaikutukset kuluttajan ostopäätökseen verkkokaupassa
Liimatainen, Oona (2020)Tässä tutkielmassa tutkittiin vaikuttajamarkkinoinnin keskeisiä vaikutuksia kuluttajan ostopäätökseen verkkokaupassa systemaattisena kirjallisuuskatsauksena. Tutkielman tavoitteena oli myös selvittää, miksi vaikuttajamar ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.