Kvanttitietokoneen toiminnan simulointi ja emulointi
Tämän tutkielman tavoitteena on antaa lukijalle yleiskuva kvanttitietokoneiden toiminnasta, simuloinnin ja emuloinnin eroista sekä konkreettiset esimerkit kvanttitietokoneen toiminnan simuloinnista ja emuloinnista. Lisäksi tarkoitus on selventää syitä sille, miksi kvanttitietokoneiden toimintaa pyritään mallintamaan niiden rakentamisen sijaan. Johtopäätöksenä todetaan, että vaikka nykyisillä simulointi- ja emulointimenetelmillä ei merkittävää suorituskyvyn parannusta klassisiin tietokoneisiin nähden saada, mallintamalla saadaan tärkeää tutkimustietoa tehokkaampien mallinnusmenetelmien kehittämisestä. This paper is meant to introduce reader to quantum computing, differences between simulation and emulation and to give examples on how to both simulate and emulate a quantum computer. In addition, it is meant to clarify why instead of building a quantum computer one would rather simulate or emulate it. Even though simulation or emulation doesn't give significant increases to computation power, modeling quantum computers this way gives important new information to development of new methrods of simulation and emulation.
Muu nimeke
Simulation and emulation of a quantum computerAsiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5333]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Kasvattajan sensitiivisyys vuorovaikutuksessa lapsen kanssa päiväkodin ohjatun toiminnan aikana
Korhonen, Suvi-Tuulia (2016)TIIVISTELMÄ Korhonen, Suvi-Tuulia. 2016. Kasvattajan sensitiivisyys vuorovaikutuksessa lapsen kanssa päiväkodin ohjatun toiminnan aikana. Varhaiskasvatustieteen kandidaatintutkielma. Jyväskylän yliopisto. Kasvatustieteiden ... -
"Ne oli semmosia kartonkikötöstelyjä, mutta ne oli niistä tosi ylpeitä": lastentarhanopettajien käsityksiä lasten osallisuudesta toiminnan suunnittelussa
Saari, Hennariikka; Vasankari, Essi (2018)Tämän tutkimuksen tehtävänä oli selvittää, millaisia käsityksiä lastentarhanopettajilla on lasten osallisuudesta ja miten nämä käsitykset toteutuvat toiminnan suunnittelussa. Selvitimme lisäksi, millaisia mahdollisuuksia ... -
HOJKSin kirjausten merkitys esiopetuksen toiminnan suunnittelussa : esiopetuksen opettajan näkökulma
Autio, Maaret (2017)Tässä tutkimuksessa tarkasteltiin HOJKSin kirjausten merkitystä esiopetuksen toiminnan suunnittelussa esiopetuksen opettajan näkökulmasta. Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, minkälaisen merkityksen esiopetuksen opettajat ... -
Ohjelmoinnillista ajattelua tukevan toiminnan toteutuminen varhaiskasvatuksessa
Lepistö, Erika; Mattsson, Aino (2021)Ohjelmoinnillisella ajattelulla (engl. computational thinking) tarkoitetaan ongelmanratkaisutapaa, jossa ongelman osat tunnistetaan ja ratkaistaan vaihe kerrallaan. Ohjelmoinnillinen ajattelu on tulevaisuuden taito, jonka ... -
Tietohallinnon toiminnan mittaaminen ja arviointi
Rautio, Miika (2011)Rautio, Miika Tietohallinnon toiminnan mittaaminen ja arviointi Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, 2010, 25s. Tietojärjestelmätiede, kandidaatintutkielma Ohjaaja(t): Seppänen, Ville Tutkielmassa tutkittiin tietohallinnon ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.