"English is a way of travelling, Finnish the station from which you set out" : Reflections on the identities of L2 teachers in the context of Finland
Kalaja, P. (2017). "English is a way of travelling, Finnish the station from which you set out" : Reflections on the identities of L2 teachers in the context of Finland. In G. Barkhuizen (Ed.), Reflections on Language Teacher Identity Research (pp. 196-202). Routledge.
Tekijät
Toimittajat
Päivämäärä
2017Tekijänoikeudet
© 2017 Routledge. This is a final draft version of a book chapter whose final and definitive form has been published by Routledge. Published in this repository with the kind permission of the publisher.
Julkaisija
RoutledgeEmojulkaisun ISBN
978-1-138-18697-2Kuuluu julkaisuun
Reflections on Language Teacher Identity ResearchAsiasanat
Alkuperäislähde
https://www.routledge.com/Reflections-on-Language-Teacher-Identity-Research/Barkhuizen/p/book/9781138186989Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/26321494
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
From the past to the future : self-concepts of English language teachers from Finland and Korea
Park, Noelle (Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys, 2015)This article explores 1) how two English language teachers from Finland and Korea develop their self-concept as English learners throughout their English learning trajectory, and 2) the positive motivational effects of ... -
Subject teachers and classroom teachers' conceptions of early English teaching in Finland
Salo, Emmi (2022)Kielitaidon merkitys on kasvanut huomattavasti, mikä on korostanut kielenopetuksen tarvetta. Tämä näkyy myös perusopetuksen opetussuunnitelman muutoksessa (2019), jonka myötä ensimmäisen vieraan kielen (A1) opetus alkaa ... -
A teacher and a mother : experiences of the two roles by English teachers in Finland
Penesumbu, Divine; Taipale, Liina (2024)Tämän tutkimuksen tarkoituksena on selvittää äidin roolin ja opettajan roolin, erityisesti kielenopettajan roolin, yhtäläisyyksiä ja eroavaisuuksia, sekä sitä, miten kyseiset roolit tukevat toisiaan. Tutkimus on laadullinen ... -
The professional identity of teachers of English
Vesanto, Annika (2011)Tämän tutkimuksen tarkoitus oli selvittää englannin kielen opettajien identiteettiä erilaisten roolien valossa. Koska kielenopettajien identiteettiä on tutkittu hyvin vähän, tutkimuksen tarkoitus oli määritellä kielenopettajuuteen ... -
EFL Teacher Education in Finland : Manifestations of Professional Agency in Teacher Educators’ Work
Green, Crystal; Pappa, Sotiria (Taylor & Francis, 2020)English as a Foreign Language (EFL) teacher educators play a key role in the development of university-based teacher education and the preparation of preservice EFL teachers. However, the professional agency of EFL teacher ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.