dc.contributor.advisor | Juutinen, Sanna | |
dc.contributor.author | Tienari, Annriikka | |
dc.date.accessioned | 2017-06-30T12:48:50Z | |
dc.date.available | 2017-06-30T12:48:50Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/54772 | |
dc.description.abstract | Tietokonegrafiikka on suuressa osassa nykyihmisen arjessa. Siihen törmää niin koulussa, töissä, ostoskeskuksissa, lääketieteessä kuin viihteessä. Tämän tutkielman päätavoite on tuoda esiin grafiikan kehittyminen digitaalisten pelien näkökulmasta, ja selventää niiden historiaa. Tuloksena on selkeä kuvaus grafiikan eri kehitysvaiheista digitaalisten pelien näkökulmasta. Tutkielmassa käydään läpi, kuinka kehitys on edennyt alkuajoilta aina nykypäivään asti, ja millaisia vaikutuksia grafiikan kehittyminen on digitaalisille peleille tarjonnut. Myös grafiikan tulevaisuudenkuvaa tarkastellaan tässä tutkielmassa. Johtopäätöksenä voidaan sanoa, että grafiikka on käynyt läpi monivaiheisen kehittymisen, ja sen kehittyminen jatkuu edelleen. | fi |
dc.description.abstract | Nowadays computer graphics is a large part of people’s everyday lives. It shows for example at school, work, shopping malls, medicine and entertainment. The main point of this study is to show the development of graphics and how it appears in digital games. The result is a clear description about the states of graphical development from digital game perspective. Further this inquiry submits how development has progressed over time and what kind of effects the development of graphics has offered for digital games. The future of graphics is also being reviewed in this study. As a conclusion, it can be said that the graphics have gone through multi-stage development and the development of graphics still continues. | en |
dc.format.extent | 32 | |
dc.language.iso | fin | |
dc.rights | In Copyright | en |
dc.subject.other | grafiikka | |
dc.subject.other | peligrafiikka | |
dc.subject.other | tietokonegrafiikka | |
dc.subject.other | digitaalinen peli | |
dc.title | Grafiikan kehittyminen ja sen näkyvyys digitaalisissa peleissä | |
dc.type | bachelor thesis | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-201706303202 | |
dc.type.ontasot | Kandidaatintutkielma | fi |
dc.type.ontasot | Bachelor's thesis | en |
dc.contributor.tiedekunta | Informaatioteknologian tiedekunta | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Information Technology | en |
dc.contributor.laitos | Informaatioteknologia | fi |
dc.contributor.laitos | Information Technology | en |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.oppiaine | Tietotekniikka | fi |
dc.contributor.oppiaine | Mathematical Information Technology | en |
dc.date.updated | 2017-06-30T12:48:50Z | |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | fi |
dc.type.publication | bachelorThesis | |
dc.rights.url | https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/ | |