University of Jyväskylä | JYX Digital Repository

  • English  | Give feedback |
    • suomi
    • English
 
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  • JYX
  • Artikkelit
  • Informaatioteknologian tiedekunta
  • View Item
JYX > Artikkelit > Informaatioteknologian tiedekunta > View Item

Digitaaliset liikuntapelit : huvia ja terveyshyötyä

ThumbnailPublisher's PDF
View/Open
231.8 Kb

Downloads:  
Show download detailsHide download details  
Kari, T. (2017). Digitaaliset liikuntapelit : huvia ja terveyshyötyä. Liikunta ja tiede, 54(2-3), 4-8. https://fl-cdn.scdn1.secure.raxcdn.com/files/sites/4708/l-t2-317_4-8_lowres-0dd02958-dfc3-44bf-8643-a4f27bc2a08c.pdf
Published in
Liikunta ja tiede
Authors
Kari, Tuomas
Date
2017
Discipline
TietojärjestelmätiedeInformation Systems Science
Copyright
© Kari & Liikuntatieteellinen Seura ry, 2017.

 
Digitaalisen pelaamisen on yleisesti ajateltu lisäävän ihmisten passiivista aikaa, mutta pelaaminen voi myös toimia terveyden ja hyvinvoinnin edistämisen välineenä. Digitaaliset liikuntapelit yhdistävät pelaamisen ja liikunnan ja vaativat pelaajalta fyysistä aktiivisuutta. Enää ei ole syytä oudoksua liikkujia, joilla on sauvojen sijaan käsissään vaikkapa peliohjain tai älypuhelin.
Publisher
Liikuntatieteellinen Seura ry
ISSN Search the Publication Forum
0358-7010
Keywords
liikunta digitaalitekniikka pelit terveys

Original source
https://fl-cdn.scdn1.secure.raxcdn.com/files/sites/4708/l-t2-317_4-8_lowres-0dd02958-dfc3-44bf-8643-a4f27bc2a08c.pdf

URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201706273062

Publication in research information system

https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/27091622

Metadata
Show full item record
Collections
  • Informaatioteknologian tiedekunta [1971]

Related items

Showing items with similar title or keywords.

  • Immersive gaming as journalism 

    Arjoranta, Jonne; Koskimaa, Raine; Siitonen, Marko (Routledge, 2020)
    As a field, journalism constantly strives to connect with its audiences and find ways to utilize emerging media technologies in its operations. Sometimes this is done simply to reach audiences that have ceased to use ...
  • Wellness Technology Use in Everyday Life: A Diary Study 

    Kari, Tuomas; Kettunen, Eeva; Moilanen, Panu; Frank, Lauri (University of Maribor Press, 2017)
    Digital wellness technologies and their use have become exceedingly popular. More and more people are using them in their everyday lives. Respectively, the need to understand their users and usage has increased. This ...
  • Can my personal trainer be digital? Experiences of digital coaching supporting physical activity and exercise 

    Kettunen, Eeva (2022)
    Due to the decreasing levels of physical activity across different populations, it is important to explore ways to support people in increasing their physical activity. Information systems (IS) have been involved in physical ...
  • Nuorten videopelaamisen määrä ja pelaamisen yhteydet terveyskäyttäytymiseen sekä itsearvioituun terveyteen 

    Lahti, Henri (2020)
    Tässä tutkimuksessa tarkasteltiin 5-, 7-, ja 9-luokkalaisten videopelaamisen määrää, siihen liittyviä sukupuolten välisiä eroja, luokka-asteiden välisiä eroja sekä pelaamisen määrän yhteyksiä, terveyskäyttäytymiseen, ...
  • Syrjäyttääkö virtuaaliurheilu todellisen liikunnan? : urheiluaiheisten videopelien vaikutus lasten ja nuorten vapaa-aikaan 

    Helppikangas, Jouni (2008)
  • Browse materials
  • Browse materials
  • Articles
  • Conferences and seminars
  • Electronic books
  • Historical maps
  • Journals
  • Tunes and musical notes
  • Photographs
  • Presentations and posters
  • Publication series
  • Research reports
  • Research data
  • Study materials
  • Theses

Browse

All of JYXCollection listBy Issue DateAuthorsSubjectsPublished inDepartmentDiscipline

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
  • How to publish in JYX?
  • Self-archiving
  • Publish Your Thesis Online
  • Publishing Your Dissertation
  • Publication services

Open Science at the JYU
 
Data Protection Description

Accessibility Statement

Unless otherwise specified, publicly available JYX metadata (excluding abstracts) may be freely reused under the CC0 waiver.
Open Science Centre