Digitaaliset liikuntapelit : huvia ja terveyshyötyä
Kari, T. (2017). Digitaaliset liikuntapelit : huvia ja terveyshyötyä. Liikunta ja tiede, 54(2-3), 4-8. https://fl-cdn.scdn1.secure.raxcdn.com/files/sites/4708/l-t2-317_4-8_lowres-0dd02958-dfc3-44bf-8643-a4f27bc2a08c.pdf
Julkaistu sarjassa
Liikunta ja tiedeTekijät
Päivämäärä
2017Tekijänoikeudet
© Kari & Liikuntatieteellinen Seura ry, 2017.
Digitaalisen pelaamisen on
yleisesti ajateltu lisäävän
ihmisten passiivista aikaa,
mutta pelaaminen voi myös
toimia terveyden ja hyvinvoinnin
edistämisen välineenä.
Digitaaliset liikuntapelit
yhdistävät pelaamisen ja
liikunnan ja vaativat pelaajalta
fyysistä aktiivisuutta.
Enää ei ole syytä oudoksua
liikkujia, joilla on sauvojen
sijaan käsissään vaikkapa
peliohjain tai älypuhelin.
Julkaisija
Liikuntatieteellinen Seura ryISSN Hae Julkaisufoorumista
0358-7010Asiasanat
Alkuperäislähde
https://fl-cdn.scdn1.secure.raxcdn.com/files/sites/4708/l-t2-317_4-8_lowres-0dd02958-dfc3-44bf-8643-a4f27bc2a08c.pdfJulkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/27091622
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Immersive gaming as journalism
Arjoranta, Jonne; Koskimaa, Raine; Siitonen, Marko (Routledge, 2020)As a field, journalism constantly strives to connect with its audiences and find ways to utilize emerging media technologies in its operations. Sometimes this is done simply to reach audiences that have ceased to use ... -
Wellness Technology Use in Everyday Life: A Diary Study
Kari, Tuomas; Kettunen, Eeva; Moilanen, Panu; Frank, Lauri (University of Maribor Press, 2017)Digital wellness technologies and their use have become exceedingly popular. More and more people are using them in their everyday lives. Respectively, the need to understand their users and usage has increased. This ... -
Can my personal trainer be digital? Experiences of digital coaching supporting physical activity and exercise
Kettunen, Eeva (Jyväskylän yliopisto, 2022)Due to the decreasing levels of physical activity across different populations, it is important to explore ways to support people in increasing their physical activity. Information systems (IS) have been involved in physical ... -
Nuorten videopelaamisen määrä ja pelaamisen yhteydet terveyskäyttäytymiseen sekä itsearvioituun terveyteen
Lahti, Henri (2020)Tässä tutkimuksessa tarkasteltiin 5-, 7-, ja 9-luokkalaisten videopelaamisen määrää, siihen liittyviä sukupuolten välisiä eroja, luokka-asteiden välisiä eroja sekä pelaamisen määrän yhteyksiä, terveyskäyttäytymiseen, ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.