Sähköiset tehtävät opetuksen tukena
Tässä pro gradu -tutkielmassa perehdytään sähköisten tehtävien käyttöön opetuksen tukena. Tutkimuksen taustalla vaikuttavat vuosina 2017-2019 vaiheittain sähköistyvät ylioppilaskirjoitukset ja uusi opetussuunnitelma, jossa tieto- ja viestintäteknologia ja tulevaisuudet taidot ovat vahvasti esillä. Tutkimusmenetelmänä käytetään kehittämistutkimusta ja tutkimus etenee kehittämistutkimukselle ominaisesti sykleittäin. Aineistona käytetään aiemmin toteutetun pelipedagogiikka-hankkeen materiaalia ja tätä tutkimusta varten järjestettyjen kyselyjen vastauksia. Tutkimuksen tuotoksena koostetaan ohje sähköisten tehtävien
käyttöön opetuksen tukena. Ohje perustuu teoriataustaan, aiempiin tutkimustuloksiin ja kyselyissä
esille nousseihin opettajien kokemuksiin ja tietämykseen. In this master’s thesis I take a look at using digital assignments to assist teaching. The new digital matriculation examinations and the new curriculum have an influence on this thesis. This is a desing-based research and follows the traditional progress of a design-based research. Material for this thesis has been collected from an older gamification project and from two inquerys designed just for this research. As an output I summarise a guide book about using digital assignments in teaching. It gives guidelines for teaching based on theory and experiences and knowledge of other teachers.
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Pro gradu -tutkielmat [29740]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Einstellungen der DaF-Lehrer in den finnischen gymnasialen Oberstufen sowohl zur Informations- und Kommunikationstechnologie im Unterricht als auch zur digitalen Abiturprüfung im Deutsch
Salokoski, Annamaria (2017)Tieto- ja viestintätekniikka on nykyisin mukana koulujen arjessa ja myös ylioppilaskokeet ovat sähköistymässä. Lisäksi uuden lukion opetussuunnitelman mukaan opettajien tulisi osata käyttää TVT:tä entistä monipuolisemmin, ... -
Tieto- ja viestintäteknologia historialisen ajattelun kehittämisen tukena
Sipola, Antti (2016)Pedagogisessa keskustelussa on viime aikoina noussut esille kysymys siitä, miten oppilaiden tieto- ja viestintäteknologisia taitoja voidaan kehittää. Uudistuneessa opetussuunnitelmassa tieto- ja viestintäteknologian ... -
Kokemuksia, taitoja ja asenteita : luokanopettajaopiskelijat tieto- ja viestintätekniikan käyttäjinä
Hyvämäki, Kekke (2014)Tämän tutkimuksen tavoitteena oli selvittää Jyväskylän yliopiston luokanopettajaopiskelijoiden kokemuksia, taitoja ja asenteita tieto- ja viestintätekniikasta (TVT). Tutkimuksen aineisto kerättiin sähköisellä kyselylomakkeella, ... -
Tulevaisuuden yhteiskunnan rakentajat : yhteiskunnallisen opetuksen kansainvälinen tutkimus Suomen näkökulmasta
Brunell, Viking; Törmäkangas, Kari (Koulutuksen tutkimuslaitos, Jyväskylän yliopisto, 2002) -
Ikäihmiset ja palvelujen digitalisaatio
Viitanen, Emma (2023)Julkisten ja yksityisten lähipalveluiden karsiutuessa palveluissa asioiminen on siirtynyt digitaalisiksi internetiin. Se tuottaa ongelmia etenkin ikäihmisille, jotka tilastojen mukaan käyttävät verkkopalveluja vähemmän ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.