Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorRantala, Anja
dc.contributor.advisorViitala, Riitta
dc.contributor.authorRitala, Minna
dc.contributor.authorSääskilahti, Saila
dc.date.accessioned2017-06-05T09:39:58Z
dc.date.available2017-06-05T09:39:58Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1802834
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/54291
dc.description.abstractTässä erityispedagogiikan pro gradu -tutkielmassa tarkasteltiin konsultoivien varhaiserityisopettajien lapsikäsityksiä 2010-luvulla. Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, millaisena konsultoivat varhaiserityisopettajat näkevät lapsen osana perhettä. Tutkimuksemme aineisto koostui 358 kyselylomakkeen vastauksesta, jotka oli kerätty erityislastentarhanopettajilta, joilla ei ole omaa lapsiryhmää. Tutkielman analyysimenetelmänä käytettiin aineistolähtöistä sisällönanalyysiä. Tutkimuksessa vastaajista käytettiin yhteneväisesti nimeä konsultoiva varhaiserityisopettaja. Konsultoivien varhaiserityisopettajien vastauksista löytyi kuusi käsitystä lapsesta: tuentarpeinen lapsi, vapaa-ajan lapsi, väsynyt lapsi, haasteellinen lapsi, arvostettu lapsi sekä kahden kodin lapsi. Tämän tutkimuksen perusteella konsultoivien varhaiserityisopettajien lapsikäsityksissä korostuivat käsitykset lapsesta tuentarpeisena ja vapaa-ajan lapsena. Tutkimuksemme tuloksia voidaan hyödyntää myöhemmissä tutkimuksissa, joissa halutaan selvittää laajemmin varhaiskasvatuksen lapsikäsityksiä.fi
dc.format.extent1 verkkoaineisto (46 sivua)
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.subject.otherlapsikäsitys
dc.subject.othervarhaiserityisopettajat
dc.titleKonsultoivan varhaiserityisopettajan lapsikäsitys 2010-luvulla
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201706052660
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaKasvatustieteiden ja psykologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Education and Psychologyen
dc.contributor.laitosKasvatustieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Educationen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineErityispedagogiikkafi
dc.contributor.oppiaineSpecial Educationen
dc.subject.methodSisällönanalyysi
dc.date.updated2017-06-05T09:39:58Z
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi101
dc.subject.ysolapset
dc.subject.ysolapsiperheet
dc.subject.ysolapsen asema
dc.subject.ysokäsitykset
dc.subject.ysoerityislastentarhanopettajat
dc.subject.ysoerityisopettajat
dc.subject.ysovarhaiskasvatus
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot