University of Jyväskylä | JYX Digital Repository

  • English  | Give feedback |
    • suomi
    • English
 
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  • JYX
  • Opinnäytteet
  • Kandidaatintutkielmat
  • View Item
JYX > Opinnäytteet > Kandidaatintutkielmat > View Item

Massadatan hyödyntämisen menestystekijät ja haasteet digitaalisessa markkinoinnissa

Thumbnail
View/Open
528.9 Kb

Downloads:  
Show download detailsHide download details  
Authors
Salonen, Teemu
Date
2017
Discipline
TietojärjestelmätiedeInformation Systems Science

 
Tämä kandidaatintutkielma tutkii menestystekijöitä massadatan hyödyntämisessä digitaalisen markkinoinnin tarkoituksiin. Yleisesti aihepiiriä on aiemmin tutkittu lähinnä koko liiketoiminnan näkökulmasta. Tutkielma pyrkii selvittämään näkökulmia aihepiiriin juuri markkinoinnin kannalta, sillä markkinoinnin näkökulmasta aihetta ei ole tutkittu kovin laajasti. Tutkielma on toteutettu kirjallisuuskatsauksena. Suurin osa lähdeaineistosta on viime vuosilta, ja varsinkin markkinoinnin näkökulmasta tehty massadatan hyödyntämisen tutkimus on tuoretta. Lähdeaineisto koostuu pääasiassa vertaisarvioiduista tieteellisistä artikkeleista. Myös kaupallisia lähteitä on käytetty suhteellisen paljon, sillä tutkielman aihe liittyy vahvasti kaupalliseen näkökulmaan, ja siihen, miten massadatasta voidaan hyötyä juuri markkinoinnin ja liiketoiminnan kannalta. Lähteinä on käytetty muun muassa joitakin blogikirjoituksia ja suurten konsulttiyritysten analyyseja, tilastoja ja artikkeleita. Luettuaan tutkielman lukijalla on käsitys massadatasta, sen tarjoamista hyödyistä ja haasteista markkinointiin ja tietoisuus massadatan hyödyntämisen haasteista ja menestystekijöistä niin markkinoinnin kuin koko liiketoiminnan ja yhteiskunnan kannalta. Tutkielmassa käydään läpi luvuittain massadata aihepiirinä, digitaalisen markkinoinnin osuus ja menestystekijät massadatan hyödyntämiseen digitaalisessa markkinoinnissa. Viimeksi mainittuun on sovellettu aiemmin tutkittuja kehyksiä digitaalisen markkinoinnin ja massadatan hyödyntämisen menestystekijöitä. ...
 
This bachelor’s thesis aims to study the success factors of utilizing Big Data in digital marketing purposes. The topic has been previously studied mainly from the business perspective. This thesis tries to find aspects to the subject from the marketing perspective, since there are not that much research from that perspective. The thesis has been carried out as a literature review. Most of the source material are from the recent years, and especially the research around the Big Data from the marketing perspective is new. The source material is mainly composed of peer-reviewed scientific articles. There are also significantly many commercial sources since the topic is strongly related to the commercial point of view, and how big data can be utilized precisely in marketing and business functions. References include also some blog posts, analyses from large consulting firms, statistics and articles. After reading the thesis the reader understands big data basics, the benefits and challenges how Big Data can be utilized in marketing functions and has awareness of the challenges and success factors in utilizing Big Data in terms of marketing, business and society. The first chapter handles Big Data, the second chapter handles the digital marketing viewpoint of success factors and the utilization of mass data in digital marketing, marketing. The existing frameworks of digital marketing success factors and big data utilization are applied to the latter one. ...
 
Keywords
Big Data massadata markkinointi digitaalinen markkinointi BI menestystekijät
URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201705292531

Metadata
Show full item record
Collections
  • Kandidaatintutkielmat [4192]

Related items

Showing items with similar title or keywords.

  • Tiedonlouhinnan hyödyntäminen digitaalisessa markkinoinnissa 

    Korhonen, Teemu (2021)
    Tässä kandidaatintutkielmassa tarkastellaan kuinka tiedonlouhintaa voidaan hyödyntää digitaalisessa markkinoinnissa ja kuinka tiedonlouhinta-algoritmilla louhittua dataa voidaan hyödyntää asiakkaiden profiloinnissa. ...
  • Massadatan hyödynnettävyys asiakastarpeiden kartoittamisessa 

    Pöntinen, Ville (2018)
    Tässä kandidaatin tutkielmassa käsitellään massadatan (engl. Big Data) hyödyntämistä markkinoinnissa ja etenkin asiakastarpeiden kartoittamisessa. Tutkielma alkaa aiheen, massadata määrittämisellä sekä massadata-analyysista. ...
  • Massadatan käyttö asiakasanalytiikassa : case Jyväskylän Energia 

    Kaisto, Heini (2017)
    Massadata on suuresti puhuttava lisäarvon luomisen lähde niin tieteellisille yhteisöille kuin yrityksillekin. Massadatan käsite elää kehittyvän teknologian mukana, mutta tavallisimmillaan sitä voi kuvata suurena määränä ...
  • Big datan ja data-analytiikan haasteet markkinoinnissa 

    Eloranta, Eetu (2021)
    Big data ja siihen liittyvä analytiikka on jo pitkään ollut IT-alan ja liiketoiminnan hehkutetuimpia teknologiatrendejä. Big datan mahdollisuudet on laajalti tunnistettu eri toimialoilla ja sen potentiaali on saanut ...
  • Massadatan vaikutukset johdon päätöksentekoon 

    Eskelinen, Eevariikka (2018)
    Tämä kandidaatin tutkielma tarkastelee massadatan vaikutuksia johdon päätöksentekoon kirjallisuuskatsauksen muodossa. Uusien teknologioiden ja räjähdysmäisesti lisääntyvien laitteiden käytöstä muodostuu suuria massoja ...
  • Browse materials
  • Browse materials
  • Articles
  • Conferences and seminars
  • Electronic books
  • Historical maps
  • Journals
  • Tunes and musical notes
  • Photographs
  • Presentations and posters
  • Publication series
  • Research reports
  • Research data
  • Study materials
  • Theses

Browse

All of JYXCollection listBy Issue DateAuthorsSubjectsPublished inDepartmentDiscipline

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
  • How to publish in JYX?
  • Self-archiving
  • Publish Your Thesis Online
  • Publishing Your Dissertation
  • Publication services

Open Science at the JYU
 
Data Protection Description

Accessibility Statement

Unless otherwise specified, publicly available JYX metadata (excluding abstracts) may be freely reused under the CC0 waiver.
Open Science Centre