University of Jyväskylä | JYX Digital Repository

  • English  | Give feedback |
    • suomi
    • English
 
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  • JYX
  • Opinnäytteet
  • Kandidaatintutkielmat
  • View Item
JYX > Opinnäytteet > Kandidaatintutkielmat > View Item

Ohjelmoinnin opiskelu verkossa

Thumbnail
View/Open
275.0 Kb

Downloads:  
Show download detailsHide download details  
Authors
Peltonen, Samu
Date
2017
Discipline
TietotekniikkaMathematical Information Technology

 
Ohjelmoinnin opiskeluun on enemmän tapoja kuin koskaan, sekä aloittelijoille että kokeneemmille harrastelijoille ja ammattilaisille. Syy tähän on verkossa tarjottavan opetusmateriaalin määrän kasvu. Tutkielmassa selvitetään miten ohjelmointia voi opiskella verkossa ja perehdytään tarkemmin varsinkin MOOCeihin sekä tutoriaaleihin. Tämän jälkeen tutkitaan mitä asioita verkko-opiskelussa voi ottaa huomioon muun muassa opiskelun laadun parantamiseksi.
 
Beginners as well as more experienced programmers and professionals have more ways to study programming than ever. The reason behind that is the increase in learning material on internet. This study finds out how can we learn programming online and it familiarizes ourselves especially with MOOCs and tutorials. After that we will study what things can be taken into consideration in online studying, for example to improve the quality of studying.
 
Keywords
ohjelmointi verkko-opiskelu etäopiskelu MOOC
URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201705222457

Metadata
Show full item record
Collections
  • Kandidaatintutkielmat [4189]

Related items

Showing items with similar title or keywords.

  • Kontekstiperustainen verkkokurssi kemian oppimisen tukena 

    Korppinen, Laura (2018)
    Tieto- ja viestintätekniikkaa käytetään Suomessa yhä enemmän – lähes jokainen suomalainen nuori käyttää internetiä useita kertoja päivässä. Lukioverkko hajaantuu, ja opettajien ammattijärjestö on huolissaan koulutuksen ...
  • Digital media in blended coaching : interaction and distance presence in adult education 

    Pihlajamäki, Timo (2011)
    In this study were studied the dimensions and advantages of the digital media in the adult education and distance presence. The point of view and limiting of the study was coaching and the significance of face-to-face ...
  • Oppimislähtöisyys sulautuvassa opetuksessa 

    Siili, Janna (2018)
    Tämän kirjallisuuskatsauksen tarkoituksena on selvittää sulautuvan opetuksen oppimislähtöisyyttä muihin opetusmetodeihin verrattaessa. Yhteen toteutustapaan perustuva koulutus ei vastaa nykypäivän haasteisiin. Lähiopetus ...
  • Pedagogical Design of Interactive Online Lectures : Instructional Intervention in Distance Education 

    Sarja, Anneli; Böök, Marja Leena; Uotinen, Sanna; Ladonlahti, Tarja (TOJDEL, 2017)
  • Verkossa oppimisen edellytykset, opiskelijoiden verkko-opiskeluvalmiudet ja verkko-opiskelun tukeminen : etnografinen tutkimus monimuotoisesta äidinkielen kurssista ammatillisessa perustutkintokoulutuksessa 

    Tikkanen, Anne (2020)
    Ammatillisen koulutuksen reformin myötä verkko-opiskelu tulee lisääntymään tulevaisuudessa. Tässä tutkimuksessa kartoitettiin ammatillisten perustutkinnon aloittavien nuorten verkossa oppimisen edellytyksiä, verkko-opisk ...
  • Browse materials
  • Browse materials
  • Articles
  • Conferences and seminars
  • Electronic books
  • Historical maps
  • Journals
  • Tunes and musical notes
  • Photographs
  • Presentations and posters
  • Publication series
  • Research reports
  • Research data
  • Study materials
  • Theses

Browse

All of JYXCollection listBy Issue DateAuthorsSubjectsPublished inDepartmentDiscipline

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
  • How to publish in JYX?
  • Self-archiving
  • Publish Your Thesis Online
  • Publishing Your Dissertation
  • Publication services

Open Science at the JYU
 
Data Protection Description

Accessibility Statement

Unless otherwise specified, publicly available JYX metadata (excluding abstracts) may be freely reused under the CC0 waiver.
Open Science Centre