University of Jyväskylä | JYX Digital Repository

  • English  | Give feedback |
    • suomi
    • English
 
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  • JYX
  • Opinnäytteet
  • Kandidaatintutkielmat
  • View Item
JYX > Opinnäytteet > Kandidaatintutkielmat > View Item

Tiedonlouhinta sosiaalisessa mediassa

Icon
483.4 Kb

Authors
Peltola, Jarno
Date
2017
Discipline
TietojärjestelmätiedeInformation Systems Science
Access restrictions
This material has a restricted access due to copyright reasons. It can be read at the workstation at Jyväskylä University Library reserved for the use of archival materials: https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities.
You can request a copy of this thesis here

 
Sosiaalisen median palveluiden suosion lähes eksponentiaalinen kasvu viimeisten vuosien aikana on avannut yrityksille uudenlaisia mahdollisuuksia ja markkinoita. Sosiaalista mediaa ja sen tiedonlouhintaa on tutkittu paljon, mutta tutkimukset ovat keskittyneet lähinnä siihen, millä tavoin tutkijat voivat hyö- dyntää sosiaalisen median tiedonlouhintaa. Vaihtoehtoisesti tutkimukset ovat keskittyneet yksittäiseen sosiaalisen median tiedonlouhinnan tuomaan hyötyyn tai esittäneet malleja tehokkaampaan sosiaalisen median hyödyntämiseen. Tä- mä kirjallisuuskatsauksena toteutettu kandidaatin tutkielma kokoaa sosiaalisen median tiedonlouhinnan tuomia hyötyjä yrityksille, ja tuo tällä tavoin uuden näkökulman asiaan. Tutkielmassa havaitaan, että yritykset voivat hyötyä useilla eri tavoilla sosiaalisen median tiedonlouhinnasta. Merkittävimpänä hyötynä mainitaan sosiaalinen asiakassuhteiden hallinta, joka oikein toteutettuna auttaa yrityksiä ymmärtämään asiakkaitaan paremmin. Asiakkaiden ymmärtäminen auttaa parantamaan asiakaskokemusta sekä tehostamaan brändin hallintaa ja markkinointia. Hyötyjen lisäksi tutkielmassa käsitellään sosiaalisen median tiedonlouhinnan tuomia haasteita yrityksille, joista merkittävimpinä mainitaan sen datan ominaisuuksia koskevat tekijät, palveluntarjoajien asettamia rajoitukset ja oikean tiedonlouhintatyökalun valinta. ...
 
Social media popularity’s almost exponential growth in recent years has opened new business opportunities and markets to companies’. Social media and its data mining has been widely studied, but studies have focused primarily on the benefits of social media mining on the research point of view. Alternatively, studies have focused on a single benefit of social media mining or introduced models more efficient utilization of social media. This bachelor’s thesis, which is implemented as a literature review, brings together the benefits of social media mining to companies, and in this way, brings a new perspective on the subject. The thesis implicates that companies can benefit from social media in many ways. The most significant benefit is the social customer relationship management that, correctly implemented, helps companies to better understand their customers. Understanding customers helps improve customer experience and enhance brand management and marketing. In addition to the benefits, the thesis discusses about the challenges of social media mining for companies, the most important of which are the features of its data, the restrictions imposed by social media providers and the choice of the correct data mining tool. ...
 
Keywords
Tiedonlouhinta Sosiaalinen media Markkinointi Sosiaalinen asiakassuhteiden hallinta Brändin hallinta
URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201705162364

Metadata
Show full item record
Collections
  • Kandidaatintutkielmat [4412]

Related items

Showing items with similar title or keywords.

  • Syyt yksityisyydestä luopumiseen sosiaalisessa mediassa : hyödyt ja haitat 

    Myntti, Aleksi (2018)
    Tämän tutkielma tutkii syitä siihen, miksi sosiaalisen median palvelun käyttäjä luopuu yksityisyydestään julkaisemalla omia henkilökohtaisia tietojaan muun muassa palveluntarjoajan analysoitavaksi ja muiden käyttäjien ...
  • Henkilöbrändin rakentaminen sosiaalisessa mediassa 

    Pasanen, Janika (2020)
    Henkilöbrändäys on varsin uusi ilmiö työelämässä, eikä siitä ole tehty vielä paljoakaan aiempaa tutkimusta. Tämän vuoksi on relevanttia tutkia henkilöbrändin rakentamista ja vertailla sitä yritysbrändin rakentamiseen, jota ...
  • Taidemusiikin markkinointiviestintä sosiaalisessa mediassa : tapaustutkimus Jyväskylä Sinfoniasta 

    Rönkä, Petra (2015)
    Taidemusiikin markkinointiviestintä ilmiönä ei ole uusi: sen juuret ovat 1800-luvulla alkaneessa taidemusiikin murroksessa. Taidemusiikin markkinointiviestintä on verrattavissa muihin musiikkia koskeviin teksteihin. Keskeistä ...
  • Videoiden merkitys yritysten sisällöntuotannon välineenä sosiaalisessa mediassa 

    Rinne, Joonas (2020)
    Video kehittyy mediana jatkuvasti ja sosiaalisessa mediassa sen merkitys kas- vaa ja käyttömahdollisuudet lisääntyvät. Tässä tutkimuksessa keskitytään siihen, kuinka yritykset voivat hyödyntää videoita sisällöntuotannossaan ...
  • Matkailun markkinointi sosiaalisessa mediassa 

    Vatanen, Jessi (2019)
    This study concentrates on how social media is affecting tourism marketing. First this study describes a general picture of tourism and social media marketing. Next tourism marketing in social media was considered more ...
  • Browse materials
  • Browse materials
  • Articles
  • Conferences and seminars
  • Electronic books
  • Historical maps
  • Journals
  • Tunes and musical notes
  • Photographs
  • Presentations and posters
  • Publication series
  • Research reports
  • Research data
  • Study materials
  • Theses

Browse

All of JYXCollection listBy Issue DateAuthorsSubjectsPublished inDepartmentDiscipline

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
  • How to publish in JYX?
  • Self-archiving
  • Publish Your Thesis Online
  • Publishing Your Dissertation
  • Publication services

Open Science at the JYU
 
Data Protection Description

Accessibility Statement

Unless otherwise specified, publicly available JYX metadata (excluding abstracts) may be freely reused under the CC0 waiver.
Open Science Centre