Yhdeksäsluokkalaisten opiskelukäytänteet englannin, ruotsin ja ranskan oppitunneilla ja vapaa-ajalla
Härmälä, M., Hildén, R., & Leontjev, D. (2016). Yhdeksäsluokkalaisten opiskelukäytänteet englannin, ruotsin ja ranskan oppitunneilla ja vapaa-ajalla. In A. Huhta, & R. Hildén (Eds.), Kielitaidon arviointitutkimus 2000-luvun Suomessa (pp. 142-166). Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys. AFinLA-e : soveltavan kielitieteen tutkimuksia, 9. http://journal.fi/afinla/article/view/60852
Published in
AFinLA-e : soveltavan kielitieteen tutkimuksiaDate
2016Discipline
Soveltava kielitiedeCopyright
© Kirjoittajat & Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys, 2016.
The article reports on a quantitative investigation of the differences in Finnish 15–16 year- old students’ self-reported foreign/second language (L2) study practices and use across three languages: English (n=3,476), Swedish (n=1,679), and French (n=1,023). The data set consisted of (a) a questionnaire about students’ background and L2 study practices/use and (b) their L2 speaking and writing proficiency. The differences between the languages were generally small although the students reported to do their homework in Swedish considerably less regularly than in English and French and English was used more outside classroom than Swedish and French. The differences in the background variables and the correlations between the language practices/use and the language proficiency were generally small, too, although doing homework in French correlated moderately with proficiency. The findings imply paths to enhance coherence across language education integration of language learning in and outside school.
...
Publisher
Suomen soveltavan kielitieteen yhdistysParent publication ISBN
978-951-9388-64-9Is part of publication
Kielitaidon arviointitutkimus 2000-luvun SuomessaISSN Search the Publication Forum
1798-7822Keywords
Original source
http://journal.fi/afinla/article/view/60852Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/26563363
Metadata
Show full item recordCollections
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
"Kattokaa nyt missa? se kieli on" : English and French teachers' views on pronunciation and its teaching
Kauppinen, Joonas (2015)Tutkielman tarkoituksena oli selvittää, mitä mieltä suomalaiset englannin ja ranskan opettajat ovat ääntämisen roolista kieltenopetuksessa, ja millaisin keinoin he tukevat oppilaidensa ääntämisen oppimista. Alan ... -
Yhdeksäsluokkalaisten tekstimaailman tarkastelua : tekstit vapaa-ajalla, koulussa ja tulevaisuuden työelämässä
Korhonen, Kati-Johanna (2006) -
The role of the learner and the way language is portrayed in the exercises of English and Swedish textbooks for adults
Rahela, Elina (2014)Oppikirjoilla on hyvin keskeinen rooli opetuksessa kaikilla asteilla, joten ne väistämättä vaikuttavat myös oppijoihin. Oppikirjojen kieli- ja oppimiskäsitykset vaikuttavat siihen, miten opitaan ja nämä käsitykset voivat ...