Suomalainen kansanmusiikki alakoulussa
Kandidaatintutkielmassani tutkin suomalaisen kansanmusiikin ilmentymistä alakoulussa. Pureudun työni alussa
kansanmusiikin käsitteeseen sekä suomalaisen kansanmusiikin historiaan ja kehitykseen. Esittelen myös suomalaisen
kansanmusiikin eri lajeja ja niiden soveltamismahdollisuuksia alakoulussa. Pohdin, miten kansanmusiikki näkyy perusopetuksen uudessa opetussuunnitelmassa sekä alakoulun musiikin kirjasarjoissa. Selvitän lisäksi esimerkkejä
siitä, miten kansanmusiikki esiintyy maailmalla eri maiden kouluissa ja opetussuunnitelmissa.
Suomalainen kansanmusiikki on tärkeä osa omaa kulttuurihistoriaamme ja yhteiskuntaamme. Pohdin kulttuuriperinnön
sekä luovuuden merkitystä opetussuunnitelman ja omien ajatusteni kautta ja miten kansanmusiikki voisi
edistää oman kulttuuriperinnön vaalimista oppilaiden elämässä. Kansanmusiikilla on monia hienoja mahdollisuuksia
alakoulussa muun muassa integroinnin, kulttuurin tuntemuksen ja luovuuden näkökulmista. Pyrin tuomaan näitä
mahdollisuuksia työssäni esiin.
...
Metadata
Show full item recordCollections
- Kandidaatintutkielmat [5333]
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Kas suomalainen maamies on ain ahkera (2/4 C)
Unknown author (s. d.) -
Suomalainen sotamies on parempi kuin herra (4/4 F)
Unknown author (s. d.) -
Mielenterveyden edistäminen alakoulussa : opettajaopiskelijoiden käsityksiä ja valmiudet mielenterveystaitojen opettamiseen alakoulussa
Peltoniemi, Susanne (2015)TIIVISTELMÄ Peltoniemi, S. 2015. Mielenterveyden edistäminen alakoulussa – Opettaja-opiskelijoiden käsityksiä ja valmiudet mielenterveystaitojen opettamiseen alakoulussa. Kasvatustieteen pro gradu -tutkielma, 97 sivua. ... -
Miksi suomalainen rakentaa? : suomalainen omakotirakentaja 2020
Nerg, Minna (2020)Tutkimuksessa selvitän, miksi suomalaiset nykypäivänä rakentavat omakotitaloja. Millaisia merkityksiä ihmiset omakotitalolle antavat? Pohdin talonrakentamisen motiiveja ja perusteluita erityisesti suhteessa omakotitalon ...