Assessing and evaluating preschoolers' socio-emotional skills
Tekijät
Päivämäärä
2016Pääsyrajoitukset
Aineistoon pääsyä on rajoitettu tekijänoikeussyistä. Aineisto on luettavissa Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyöasemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/fi/tyoskentelytilat/laitteet-ja-tilat.
Identifying emotions is an important skill for everyone. As skills like others, socio–
emotional skills have to be learned and improved while ageing. This thesis focused on
preschoolers' socio-emotional competence and how these skills appear when assessed
by the children themselves versus evaluation done by caregivers, who are represented
by preschool teachers and parents.
The socio-emotional skills of 23 children were evaluated and assessed in three different
ways, both by the children themselves (Assessment of Children’s Emotions Scales
ACES) and The diagnostic analysis of non-verbal accuracy 2 (DANVA 2) and by the
teachers and parents (Behavioral and Emotional Rating Scale, Pre - BERS) for each
child.
It was examined how the instruments work together, and how they can be used
together in order to gain knowledge about children's socio–emotional skills.
Results showed that all instruments offered relevant information revealing different
kind of information offered by multiple groups of evaluators, broadening the view of
the child's socio-emotional development.
...
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Pro gradu -tutkielmat [29541]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Jotenkin häiriöks : etnografinen tutkimus sosioemotionaalista erityistä tukea saavista lapsista päiväkotiryhmässä
Viitala, Riitta (University of Jyväskylä, 2014) -
Combining Numerical Relational and Fundamental Motor Skills to Improve Preschoolers’ Early Numeracy : A Pilot Intervention Study
Jylänki, Pinja; Sipinen, Elina; Mbay, Theo; Sääkslahti, Arja; Aunio, Pirjo (Springer, 2023)The aim of this pilot study was to examine the immediate and long-term effects of an intervention program that aims to improve preschoolers’ (N = 36, M = 4.49 years, SD = 0.35) early numeracy skills by combining the learning ... -
Significant in life : Core learning outcomes of a social and emotional course in physical education teacher education
Mäkinen, Tommi; Kostiainen, Emma; Klemola, Ulla (Routledge, 2022)The purpose of the study is to explore physical education (PE) students’ social and emotional learning (SEL) and the meaningful learning experiences during the SEL course. In the teaching profession, understanding SEL is ... -
Kohti sosioemotionaalisia taitoja ja lasten osallisuutta tukevaa toimintakulttuuria : ProVaka-toimintamallin pilottivaiheen analyysi
Karhu, Anne; Heiskanen, Noora; Närhi, Vesa (Suomen varhaiskasvatus ry, 2021)Kaikkien lasten osallisuuden tukeminen edellyttää tarvittavan kehityksen ja oppimisen tuen järjestämistä varhaiskasvatukseen. Osallistavan varhaiskasvatuksen toimintakulttuurin kehittämisellä tuetaan koko lapsiryhmän kanssa ... -
Internalizing, externalizing and attention problems among learning disability subgroups
Rousi-Laine, Maria (2018)Kehityksellisten oppimisvaikeuksien ja sosioemotionaalisten ongelmien yhtäaikainen esiintyminen (komorbiditeetti) on ollut jo pitkään tiedossa. Tutkimustietoa mahdollisista eri oppimisvaikeusryhmien välisistä eroista ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.