Jotenkin häiriöks : etnografinen tutkimus sosioemotionaalista erityistä tukea saavista lapsista päiväkotiryhmässä
Alternative title
Etnografinen tutkimus sosioemotionaalista erityistä tukea saavista lapsista päiväkotiryhmässäPublisher
University of JyväskyläISBN
978-951-39-5785-8ISSN Search the Publication Forum
0075-4625Keywords
inclusive education early childhood special education socioemotional wellbeing socio-emotional development socio-emotional problems participation social inclusion social participation päiväkodit erityislastentarhanopettajat lastentarhanopettajat sosioemotionaaliset taidot varhaiskasvatus erityispäivähoito leikki-ikäiset käyttäytymishäiriöt inkluusio vuorovaikutus osallistuminen vertaissuhteet opettaja-oppilassuhde etnografia
Metadata
Show full item recordCollections
- Väitöskirjat [3559]
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Kouluviihtyvyys ja siihen liittyvät tekijät peruskoulussa ja toisen asteen opinnoissa
Manninen, Seija (University of Jyväskylä, 2018)Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, miten peruskoulun kahdeksasluokkalaiset (N=491) ja toisen asteen opiskelijat (N=200) viihtyivät opinnoissaan ja mitkä eri tekijät siihen vaikuttivat. Aineisto koottiin ... -
Häiritsevän käyttäytymisen yhteys oppilaan sosiaalisiin suhteisiin 5. ja 6. luokalla
Vauhkonen, Eveliina (2020)Tässä tutkimuksessa tarkasteltiin häiritsevän käyttäytymisen, sukupuolen sekä vanhempien koulutyölle antaman tuen yhteyttä oppilaan vertaissuhteisiin ja opettaja-oppilassuhteisiin, sekä niissä tapahtuviin muutoksiin 5. ... -
Supporting students’ social-emotional learning in Indonesian primary schools
Rahmawati, Dini (2019)The large amounts of time children spend in school every day put schools in a role of significant influence in not only a student’s academic achievement but also the conceptualization of their social and emotional being. ... -
From the shade into the sun : exploring pride and shame in students with special needs in Finnish VET
Ryökkynen, Sanna; Maunu, Antti; Pirttimaa, Raija; Kontu, Elina (Taylor & Francis, 2022)This paper reports on a study of the dynamics of social emotions and social bonds between students and class teachers by analysing the narratives of students receiving intensive special support in the Finnish vocational ... -
Papilio-ohjelman vaikutus lasten sosioemotionaalisten taitojen kehittymisessä
Laukka, Minna (2017)Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää Papilio-ohjelman lapsille suunnatun intervention vaikuttavuutta lasten sosioemotionaalisten taitojen kehittymisessä. Tutkimuksessa hyödynnettiin Jyväskylän yliopiston Papilio-ohjelma ...