Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorLuukkanen-Hirvikoski, Teija
dc.contributor.advisorHanka, Heikki
dc.contributor.authorLeskinen, Milja
dc.date.accessioned2016-12-16T08:25:41Z
dc.date.available2016-12-16T08:25:41Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1644623
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/52382
dc.description.abstractTaidevälitys laajenee vähitellen perinteisten välitysväylien lisäksi digitaalisiin kanaviin. Tämä pro gradu -tutkimus on laadullinen tapaustutkimus, jossa tarkastelen viiden monikanavaisen taidegallerian toimintaa Suomessa. Tarkasteltavat galleriat mahdollistavat taidevälityksen fyysisen galleriatilan lisäksi internetin kautta. Tutkimuksen tavoitteena on ymmärtää monikanavaista galleriatoimintaa ilmiönä. Tutkimuskysymyksiä ovat: Miten galleria ja gallerian verkkokauppa toimivat? Minkälaisia motiiveja verkkokaupan perustamisen taustalla on? Tutkimuksen empiirinen aineisto on kerätty gallerioiden toimijoiden teemahaastatteluina. Tutkimuskohdetta on taustoitettu taiteen ensimarkkinoihin keskittyvällä lähdekirjallisuudella sekä taiteen digitaalista välitystä käsittelevillä julkaisuilla. Howard S. Beckerin taidemaailman ja Pierre Bourdieun taiteen kentän käsitteet muodostavat tutkielman teoreettisen viitekehyksen. Tutkimuksesta käy ilmi, että tarkasteltavilla gallerioilla on omat galleriakohtaiset toimintaperiaatteensa ja sääntönsä. Haastateltavat kokevat fyysisen galleriatilan ja verkkokaupan yhteyden eri tavoin. Keskeiset motiivit verkkokaupan taustalla liittyvät verkkokaupan yleisyyteen myös muilla toimijoilla, taloudellisiin syihin sekä näkyvyyden lisäämiseen. Yhteistä gallerioiden verkkokaupoissa on, että ne kaikki välittävät internetin kautta grafiikkaa.fi
dc.format.extent1 verkkoaineisto (90 sivua)
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.subject.othertaidemarkkinat
dc.subject.othertaidegalleria
dc.subject.othergalleriatoiminta
dc.subject.otherverkkoliiketoiminta
dc.subject.othertaidemaailma
dc.subject.othertaiteen kenttä
dc.titleDigitaaliset näyteikkunat : tapaustutkimus monikanavaisesta galleriatoiminnasta
dc.title.alternativeTapaustutkimus monikanavaisesta galleriatoiminnasta
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201612165122
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaHumanistinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanitiesen
dc.contributor.laitosTaiteiden ja kulttuurin tutkimuksen laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Art and Cultural Studiesen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineTaidehistoriafi
dc.contributor.oppiaineArt Historyen
dc.date.updated2016-12-16T08:25:42Z
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi310
dc.subject.ysotaidegalleriat
dc.subject.ysoverkkoliiketoiminta
dc.subject.ysotaide
dc.subject.ysotaideala
dc.subject.ysoverkkokauppa
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot