Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorKumpulainen, Kati
dc.date.accessioned2016-12-15T13:28:03Z
dc.date.available2016-12-15T13:28:03Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1644562
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/52374
dc.description.abstractTämän tutkimuksen lähtökohtana oli kohdeorganisaation tarve saada tietoa oman viestintänsä tasosta ja kehityskohteista organisaatiokulttuurin tukemisen ja muutosviestinnän näkökulmista. Kohdeorganisaatio oli Valtion tieto- ja viestintätekniikkakeskus Valtori, joka perustettiin alkuvuonna 2014. Kesään 2016 mennessä työskenteli yhteensä noin 1 100 henkeä 42 eri paikkakunnalla ympäri Suomea. Tutkimuksen tarkoituksena oli tarjota konkreettisia kehitysehdotuksia kohdeorganisaation viestinnän kehittämiseen sekä selvittää, miten viestinnällä voidaan tukea yhteisöllisen organisaatiokulttuurin tukemista. Tutkimuskysymykset olivat seuraavat: 1. Miten yhteisöllisen organisaatiokulttuurin rakentumista voidaan tukea fuusion jälkeen? 2. Miten organisaatiokulttuurin muutoksesta pitäisi viestiä, jotta muutokseen sopeutuminen olisi helpompaa? 3. Millainen muutosjohtaminen ja -viestintä tukee muutoksen läpivientiä? Tutkimuksen aineisto kerättiin henkilöstön sekä johdon teemahaastatteluilla ja aineisto analysoitiin aineistolähtöisellä sisällönanalyysillä. Haastatteluihin osallistui yhteensä 13 valtorilaista. Tulosten mukaan yhteisöllisyyden keskiössä ovat Valtorin arvot, jotka tulisi saada käytäntöön mahdollisimman pian. Viestinnällisin keinoin tulisi pyrkiä pääsemään eroon Helsinki-keskeisyydestä ja nostamaan esiin organisaationa tehtyjä onnistumisia. Tärkeänä nousi esiin myös ”siiloutumisen” purkaminen: valtorilaiset tulisi saada parempaan vuorovaikutukseen myös yksikkörajojen yli. Tutkimuksessa selvisi myös, että valtorilaisille työyhteisö tarkoittaa omaa tiimiä tai oman paikkakunnan henkilöstöä – ei koko Valtoria. Tutkimuksella saatiin tietoa erityisesti julkishallinnon organisaatioiden fuusioiden jälkeisistä mahdollisista viestinnällisistä haasteista sekä organisaatiokulttuurin rakentamisesta yhtenäisemmäksi.
dc.format.extent1 verkkoaineisto (73 sivua)
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.titleViestinnän rooli organisaatiokulttuurin rakentamisessa fuusion jälkeen : case Valtori
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201612155115
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaHumanistinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanitiesen
dc.contributor.laitosViestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Communicationen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineYhteisöviestintäfi
dc.contributor.oppiaineOrganizational Communicationen
dc.date.updated2016-12-15T13:28:04Z
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi3131
dc.subject.ysoorganisaatiokulttuuri
dc.subject.ysoviestintä
dc.subject.ysomuutosviestintä
dc.subject.ysoyhteisöllisyys
dc.subject.ysoorganisaatio
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot