Show simple item record

dc.contributor.advisorIsomöttönen, Ville
dc.contributor.advisorHiltunen, Leena
dc.contributor.authorFalck, Kauri
dc.date.accessioned2016-12-14T09:04:30Z
dc.date.available2016-12-14T09:04:30Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1644473
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/52337
dc.description.abstractosakseen paljon kritiikkiä muun muassa nuorten tietotekniikan käytöstä tehtyjen tutkimusten kautta, joissa nuorten tietoteknisissä taidoissa on havaittu suuria keskinäisiä eroavaisuuksia. Tämä pro gradu -tutkielma pyrkii selvittämään, kuinka länsimaalaiset ja erityisesti suomalaiset nuoret käyttävät tietotekniikkaa ja millaisia heidän tietotekniset taitonsa ovat. Pro gradu -työn teoreettisessa osuudessa kartoitetaan länsimaalaisten nuorten tietotekniikan käyttötavoista ja tietoteknisistä taidoista tehtyjä tutkimuksia, sekä millainen rooli tietotekniikalla on Suomen koulujärjestelmässä. Tutkielman empiirinen osuus tutkii suomalaisten seitsemännen luokan oppilaiden suhdetta tietotekniikkaan.fi
dc.description.abstracthave grown up in a technology-rich environment, sometimes called digital natives, naturally learn the use of computers and are quick to adopt new ICT skills compared to their parents’ generation. However, the extent of the skills of the digital natives, as well as the term itself, have been called into question. It has been noted that there is a great deal of variation in computer skills among students. This Master’s thesis studies how youth in Western countries, especially in Finland, use different forms of ICT and how proficient they are in their use of these technologies, especially in relation to older generations, sometimes called digital immigrants. The theoretical part of the thesis surveys different studies conducted on young people’s Internet use and the role of ICT in Finnish education. The empirical part of the thesis surveys how Finnish seventh grade students perceive themselves in relation to ICT and in what way they use different forms of ICT.en
dc.format.extent1 verkkoaineisto (62 sivua)
dc.language.isofin
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.subject.otherdiginatiivit
dc.subject.otherkoululaitos
dc.subject.otherseitsemäsluokkalaiset
dc.subject.othertietotekniset taidot
dc.subject.othertietotekniikan käyttö
dc.titleDiginatiiveja vai ei? : tietotekninen osaaminen yläkoulun 7-luokkalaisten keskuudessa
dc.title.alternativeTietotekninen osaaminen yläkoulun 7-luokkalaisten keskuudessa
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201612145094
dc.type.ontasotPro gradufi
dc.type.ontasotMaster's thesisen
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosTietotekniikan laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Mathematical Information Technologyen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineTietotekniikkafi
dc.contributor.oppiaineMathematical Information Technologyen
dc.date.updated2016-12-14T09:04:31Z
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.contributor.oppiainekoodi602
dc.subject.ysonuoret
dc.subject.ysodiginatiivit
dc.subject.ysokoululaitos
dc.subject.ysotietotekniikka
dc.subject.ysotaidot


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record