Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorSeppänen, Ville
dc.contributor.authorHolma, Matias
dc.date.accessioned2016-11-25T17:38:21Z
dc.date.available2016-11-25T17:38:21Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/52030
dc.description.abstractTämän kandidaattitutkielman tarkoituksena on selvittää kirjallisuuskatsauksella, minkälaisia dynaamisen hinnoittelun mahdollisuuksia yrityksellä on verkkokaupoissa. Tutkielmassa käydään läpi, mitä dynaaminen hinnoittelu on, millaisia dynaamisen hinnoittelun malleja on olemassa, minkälaista tietoa minkä- kin mallin käyttö tarvitsee, miten tietoa haetaan ja käsitellään sekä millaisia riskejä dynaamiseen hinnoitteluun sisältyy. Dynaaminen hinnoittelu on hinnoittelumalli, jossa hintaa muutellaan hinnoitteluun liittyvien tietojen perusteen. Dynaamisilla hinnoittelumetodeilla pyritään selvittämään asiakkaan maksuhalukkuus, hinnoitella tuote tai palvelu sen mukaan, ja näin saada maksuhalukkaammilta asiakkailta enemmän voittoa ja säilyttää maksuhaluttomammat asiakkaat. Dynaamisessa hinnoittelussa hinta säädetään tuote tai palvelukohtaisesti, segmentti kohtaisesti tai asiakaskohtaisesti. Segmentti- ja asiakaskohtaisia dynaamisen hinnoittelun malleja voidaan pitää myös hintasyrjintänä.fi
dc.description.abstractThis bachelor’s thesis has been conducted as a literature review and its aim is to examine how corporations can use dynamic pricing models in their online stores. The thesis clarifies, what dynamic pricing is, what kind of dynamic pricing models exist, what kind of data each model will need, how this data is searched and processed, and what kind of risks dynamic pricing contains. Dynamic pricing is a model in which the price changes dynamically, based on the information related to pricing. Dynamic pricing methods are intended to clarify customers’ willingness to pay, and to price a product or a service based on the information to get more profit out of those customers, who are the most willing to pay, and to also keep the customers, who are least willing to pay. In dynamic pricing the price is specified by the product, service, segment or the customer. Segment and customer-specific dynamic pricing models can also be regarded as price discrimination.en
dc.format.extent33
dc.language.isofin
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.subject.otherDynaaminen hinnoittelu
dc.subject.otherautomaattinen hinnoittelu
dc.subject.otherhintasyrjintä
dc.subject.otherdynamic pricing
dc.subject.otherautomatic pricing
dc.subject.otherprice discrimination
dc.titleDynaaminen hinnoittelu verkkokaupoissa
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201611254793
dc.type.ontasotKandidaatintutkielmafi
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineTietojärjestelmätiedefi
dc.contributor.oppiaineInformation Systems Scienceen
dc.date.updated2016-11-25T17:38:21Z
dc.rights.accesslevelopenAccessfi


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot