Kansalaisuus ja kasvatus: Käsitteellisiä ja käytännöllisiä näkökulmia
Holma, K., & Kontinen, T. (2014). Kansalaisuus ja kasvatus: Käsitteellisiä ja käytännöllisiä näkökulmia. Kansalaisyhteiskunta, 2014(1), 1-5. http://kytseura.fi/20
Julkaistu sarjassa
KansalaisyhteiskuntaPäivämäärä
2014Tekijänoikeudet
© Kirjoittajat, 2014.
2016:12 | 2017:22 | 2018:36 | 2019:41 | 2020:46 | 2021:53 | 2022:58 | 2023:65 | 2024:61 | 2025:5
Julkaisija
Kansalaisyhteiskunnan tutkimuksen seuraISSN Hae Julkaisufoorumista
1799-0513Asiasanat
Alkuperäislähde
http://kytseura.fi/20Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/23987389
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Learning, Philosophy, and African Citizenship
Holma, Katariina; Kontinen, Tiina (Palgrave Macmillan, 2022)This open access book discusses and addresses the compelling questions concerning the ideals of citizenship, the processes of learning to fulfill these ideals, and possibilities of education in fostering citizenship. Rather ... -
Citizenship Learning : Contextual, Material and Political
Kontinen, Tiina; Holma, Katariina (Palgrave Macmillan, 2022)This chapter focuses on three intertwined dimensions central to contemporary studies of citizenship: the material, the cultural and the political. Based on these, it develops an account of citizenship learning that draws ... -
Kasvatuksen tavoitteena kansalaisuus : Yhteiskunnan odotukset ja lähiyhteisössä koettu kasvatus 1900-luvun Suomessa
Granbom-Herranen, Liisa (Kansalaisyhteiskunnan tutkimuksen seura, 2014)Artikkelin näkökulma kansalaisuuteen on rahvaan lasten kansalaiseksi kasvamisessa sekä kasvatetuksi tulemisessa 1900-luvun alun Suomessa. Kasvatukselliset tapahtumat ovat usein pieniä arkisia tilanteita, jotka muistetaan ... -
Ihminen julkisessa maailmassa : näkökulmia julkista toimijaa ja julkison muodostumista koskeviin käsityksiin
Ripatti-Torniainen, Leena (Jyväskylän yliopisto, 2013) -
Näkökulmia filosofian opettamiseen : John Deweyn kasvatusfilosofian lähtökohdat, lukiolaisten mielipiteet filosofian oppikirjoista ja opettamisesta sekä lukiolaisten ontologiset sitoumukset
Törnroos, Siru (2009)Pro gradussa hahmottelen kuvaa filosofian opetuksesta sekä opiskelijoiden mielipiteistä sitä kohtaan lukiossa. Pääpaino on John Deweyn kasvatusfilosofian yhdistämisellä lukiolaisten omiin mielipiteisiin heidän omista ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.