University of Jyväskylä | JYX Digital Repository

  • English  | Give feedback |
    • suomi
    • English
 
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  • JYX
  • Opinnäytteet
  • Kandidaatintutkielmat
  • View Item
JYX > Opinnäytteet > Kandidaatintutkielmat > View Item

Exploring language learning beliefs of foreign language teacher students

Thumbnail
View/Open
242.9 Kb

Downloads:  
Show download detailsHide download details  
Authors
Holopainen, Emmi
Date
2019
Discipline
Englannin kieliEnglish
Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.

 
Tämä tutkimus keskittyi selvittämään, millaisia uskomuksia eräässä suomalaisessa yliopistossa opiskelevilla vieraiden kielten pääaineopettajaopiskelijoilla on kielten oppimisesta. Sen tavoitteena oli lisätä tietoisuutta kyseisistä uskomuksista, sillä ne ovat merkittävä tekijä kielten opetuksessa. Tutkimuksella oli kaksi päämäärää: (1) selvittää millaisia kielten oppimiseen liittyviä uskomuksia tutkittavilla opiskelijoilla on sekä (2) verrata tuloksia samankaltaiseen tutkimukseen, joka on toteutettu Turkissa (Altan 2006), ja kartoittaa voidaanko näitä tuloksia toistaa tai laajentaa muihin kansallisuuksiin. Tämä tutkimus toteutettiin kertaluontoisella, suljetulla verkkokyselyllä, ja siihen osallistui englannin, ruotsin, venäjän, saksan ja ranskan pääaineopiskelijoita. Analyysi kuitenkin keskityttiin ainoastaan englannin, ruotsin ja venäjän opiskelijoihin, sillä saksan ja ranskan opiskelijoita ei osallistunut tarpeeksi suurta määrää. Tulokset osoittivat, että osallistuneilla opiskelijoilla on joukko erilaisia uskomuksia kielten oppimisesta, joiden pätevyysaste vaihteli, sekä vertailtavien kieliryhmien väliltä löytyi paljon yhtäläisyyksiä, minkä osoitti uskomuksista muodostunut, hyvin samankaltainen kokonaiskuva ryhmien välillä. Lisäksi tulosten vertailu paljasti, että jokaisen ryhmän uskomuksista muodostui heille ominaisia piirteitä. Tulosten vertailu Altanin (2006) tutkimuksen kanssa toi ilmi odotettua vähemmän samankaltaisuuksia ja enemmän eroavaisuuksia suomalaisten ja turkkilaisten opiskelijoiden ja heidän kielenoppimiseensa liittyvien uskomusten välillä. ...
Keywords
language learner opiskelijat uskomukset kielen oppiminen vieraat kielet students beliefs language learning foreign languages
URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201912115205

Metadata
Show full item record
Collections
  • Kandidaatintutkielmat [4767]

Related items

Showing items with similar title or keywords.

  • ‘I don’t feel like I’m studying languages anymore’ : Exploring change in higher education students’ learner beliefs during multilingual language studies 

    Pirhonen, Hillamaria (Routledge, 2022)
    To educate multilingual global citizens and follow the multilingual turn in language education, universities are faced with the challenge of developing their language pedagogies. This article reports on a study conducted ...
  • Peer interaction, mediation, and a view of teachers as creators of learner L2 development 

    Poehner, Matthew E.; Leontjev, Dmitri (Wiley-Blackwell, 2023)
    Учёные,исследующие освоение второго/иностранногоязыкасточкизренияразличныхтеоретическихтрадиций,утверждают,что взаимодействие играет важную роль вподдержке развития навыков второго/иностранногоязыка учащимися.Предметом ...
  • Syntactic complexity in Finnish-background EFL learners’ writing at CEFR levels A1–B2 

    Khushik, Ghulam Abbas; Huhta, Ari (Walter de Gruyter GmbH, 2022)
    Eurooppalaisen viitekehyksen (EVK) merkitys kielikoulutukselle on lisännyt tutkimusta sen taitotasojen kielellisistä piirteistä; tarkempi tieto näistä piirteistä auttaisi EVK:n soveltamista opetusmateriaalien, kurssien ja ...
  • The Effectiveness of Internet-based Multimedia Assisted Language Learning (IB-MALL) in Improving Students’ English Proficiency under Sino-foreigner Cooperative Education Context From Students’ Perspectives 

    Liu, Qirui (2019)
    This empirical study is intended to explore the effectiveness of Internet-based Multimedia Assisted Language Learning (IB-MALL) under the Sino-foreign cooperative education context from students’ perspectives in China. ...
  • Beliefs about learning English as a foreign language : comparisons of two groups of Finnish university students 

    Rantala, Minna (2002)
  • Browse materials
  • Browse materials
  • Articles
  • Conferences and seminars
  • Electronic books
  • Historical maps
  • Journals
  • Tunes and musical notes
  • Photographs
  • Presentations and posters
  • Publication series
  • Research reports
  • Research data
  • Study materials
  • Theses

Browse

All of JYXCollection listBy Issue DateAuthorsSubjectsPublished inDepartmentDiscipline

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
  • How to publish in JYX?
  • Self-archiving
  • Publish Your Thesis Online
  • Publishing Your Dissertation
  • Publication services

Open Science at the JYU
 
Data Protection Description

Accessibility Statement

Unless otherwise specified, publicly available JYX metadata (excluding abstracts) may be freely reused under the CC0 waiver.
Open Science Centre