Study abroad as a context for spiritual development: Case studies of undergraduates in France
Motyka, M. & Wolcott, T. (2016). Study abroad as a context for spiritual development: Case studies of undergraduates in France. Apples: journal of applied language studies, 10 (1), 27–46. Retrieved from http://dx.doi.org/10.17011/apples/urn.201607123572
Julkaistu sarjassa
Apples : Journal of Applied Language StudiesPäivämäärä
2016Tekijänoikeudet
© The Author(s)
In this article, we consider the cases of two American undergraduates, Lola and
Audrey1
, who studied abroad for a semester in France. Drawing on interview data
collected during their sojourn, we consider their accounts of living and learning in
France through the lens of Jesuit spirituality. In doing so, we demonstrate that
although these students’ accounts offer little evidence of linguistic or intercultural
development, their deeply personal reactions to a term abroad in France suggest a
kind of beneficial identity crisis best understood in the spiritual terms of desolation,
consolation, discernment, and election. Following the case studies, we apply our
findings to the outline of a short-term study abroad program in France designed to
maximize linguistic and spiritual development.
Julkaisija
Centre for Applied Language Studies, University of JyväskyläISSN Hae Julkaisufoorumista
1457-9863Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Figurative language and ‘doing interculturality’ in a lingua franca : A case study from a study-abroad context
Johnson, Esko (Walter de Gruyter GmbH, 2023)Tutkimus on osoittanut, kuinka kerronnan tapahtumassa käytämme kielikuvia merkityksellistämään ja käsitteistämään kokemuksiamme. Tämän tapaustutkimuksen kohteena ovat vaihto-opiskelijoiden kulttuurienvälisen kokemuksen ... -
Students’ views on the impact of study abroad on the development of oral language skills and self-confidence
Elo, Vilja (2022)Kasvaneiden mahdollisuuksien ja globalisaation myötä vaihto-opiskelu on lisääntynyt huomattavasti viime vuosikymmeninä. Vaihdossa käyminen liitetään yleensä kehittyneeseen kielitaitoon kohdekielessä, ja erityisesti kehitystä ... -
Early Language and Literacy Development in the Finnish Context
Lerkkanen, Marja-Kristiina (SAGE Publications, 2019) -
Perception of L2 Fluency in Study Abroad Context
Ullakonoja, Riikka; Dufva, Hannele (RIG - Rapid Intellect Group, 2008)This article discusses the results of and on-going study investigating twelve Finnish university students' fluency in three Russian L2 reading aloud tasks administrered before, during and after their period of study abroad. ... -
"Hei mitä tää ny tarkottaa?" : experiences of intercultural communication and linguistic shock while using English abroad
Hautamäki, Annikka (2016)Globalisaation ja kansainvälistymisen myötä korkeakouluopiskelijoiden kansainvälinen liikkuvuus on lisääntynyt huomattavasti. Ulkomailla oleskelu on tarjonnut monille hyvinkin positiivisia kokemuksia, mutta uudessa ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.