Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorSaksa, Tytti
dc.contributor.authorHeino, Tuomo
dc.date.accessioned2016-06-01T09:23:53Z
dc.date.available2016-06-01T09:23:53Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/50029
dc.description.abstractTässä tutkielmassa tarkastellaan, miten A*-algoritmi ja siitä johdetut HPA*- ja KM-A*-algoritmit toimivat ja miten niitä voidaan hyödyntään pelikartoissa. A*-algoritmi on hyvin käytetty polunetsinnässä, mutta sen vaatimat resurssit tekevät siitä hitaan peleille. HPA*- ja KM-A* -algoritmit pyrkivät nopeuttamaan A*:n toimintaa tinkimällä reitin tarkkuudesta. Kummatkin nopeuttavat huomattavasti A*:n toimintaa, mutta tuovat myös ongelmia.fi
dc.description.abstractIn this study we look at A*-algorithm and its modifications HPA*- and KM-A*-algorithm and how they work on game maps. A*-algorithm is still very widely used in pathfinding but its resource heavy pathfinding makes it slow to use in games. HPA* and KM-A*-algorithm try to speed the pathfinding process by cutting from optimality of the path. Both of these algorithms offer a great speed increase for A* but they also present their own problems with the speed enhancing techniques.en
dc.format.extent20
dc.language.isofin
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.subject.otherA*-algoritmi
dc.subject.otherHPA*-algoritmi
dc.subject.otherKM-A*-algoritmi
dc.subject.otherpolunetsintä
dc.titleMiten A*-algoritmia voidaan hyödyntää peleissä
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201606012805
dc.type.ontasotKandidaatintutkielmafi
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineTietotekniikkafi
dc.contributor.oppiaineMathematical Information Technologyen
dc.date.updated2016-06-01T09:23:53Z
dc.rights.accesslevelopenAccessfi


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot