Digitaaliset osaamismerkit yrityksessä : tapaustutkimus
Tekijät
Päivämäärä
2016Pääsyrajoitukset
Aineistoon pääsyä on rajoitettu tekijänoikeussyistä. Aineisto on luettavissa Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyöasemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/fi/tyoskentelytilat/laitteet-ja-tilat.
Pro gradu -tutkielma käsittelee digitaalisia osaamismerkkejä, niiden
rakennetta sekä käyttömahdollisuuksia yrityksessä osaamisen tunnistamisessa
ja tunnustamisessa. Oppivan organisaation sekä asiantuntijuuden osaamisalueiden
avulla kartoitetaan yrityksen osaamisen tunnistamisen tapoja ja tarvetta. Tutkielmassa
perehdytään Mozillan kehittämään Open Badges -konseptin erilaisiin käyttötarkoituksiin
ja sen pohjalta kehitettyihin osaamismerkkiratkaisuihin. Lisäksi tutustutaan
Mozillan sekä Discendum Oy:n kehittämiin osaamismerkkien hallinnointi- ja
vastaanottojärjestelmiin. Yritysympäristöön tehtävässä tapaustutkimuksessa keskitytään
digitaalisten osaamismerkkien käyttökohteiden ja käyttöönotossa vastaantulevien
haasteiden kartoittamiseen. Tutkimuksen tuloksien perusteella tehdään suunnitelma
osaamismerkkijärjestelmän käyttöönotosta. Master’s Thesis examines the Digital Badges, their structure and use
for identification and recognition of skills. Learning organization, as well as expertise
in areas of knowledge are used to identify the need of recognition of know-how.
The Thesis introduces the Mozilla’s Open Badges concept and different applications
that have been developed on the basis of OBI-standard. It introduces also the Open
Badge management and reception solutions provided by Mozilla and Dicendum
Ltd. This Study focuses on identifying the use for Digital Badges and oncoming
challenges in the Company where the Case Study was carried out. The results of the
Case Study were used of creating a Digital Badge System Implementation Plan.
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Pro gradu -tutkielmat [29743]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Koulun osaamisen kehittäminen - mahdollisuuksia, haasteita ja osaamistarpeita : fenomenografinen tutkimus Helsingin peruskoulun johtoryhmäläisten käsityksistä
Manninen, Veera (2014)Manninen, Veera. KOULUN OSAAMISEN KEHITTÄMINEN – MAHDOLLISUUKSIA, HAASTEITA JA OSAAMISTARPEITA. Fenomenografinen tutkimus Helsingin peruskoulun johtoryhmäläisten käsityksistä. Kasvatustieteen pro gradu -työ. Jyväskylän ... -
Johtajasta tohtoriksi - osaajasta oppijaksi? : organisaatiossa oppimisen monta todellisuutta goffmanilaisena kehysanalyysina
Malin, Virpi (Jyväskylän yliopisto, 2012) -
Sustainability Perspectives in Organizational and Workplace Learning Studies
Brandi, Ulrik; Collin, Kaija; Lemmetty, Soila (MDPI AG, 2022)The association between sustainability and learning in organizations and workplaces repre sents a current articulated grand challenge for human resource development (HRD) and learning studies and practice, which calls for ... -
Johdanto : Jatkuva oppiminen ja työelämä (aikuis)kasvatustieteellisessä viitekehyksessä
Lemmetty, Soila; Collin, Kaija (Jyväskylän yliopisto, 2022)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.