Miksi englannin kieli ei taivu?
Paakki, H. (2016). Miksi englannin kieli ei taivu?. Kieli, koulutus ja yhteiskunta, 15.4.2016 (Huhtikuu). Retrieved from http://www.kieliverkosto.fi/article/miksi-englannin-kieli-ei-taivu/
Published in
Kieli, koulutus ja yhteiskuntaAuthors
Date
2016Copyright
© Kieliverkosto ja kirjoittajat
”Osaan hyvin englannin kieliopin, rakenteen ja sanaston. Kuuntelemisessa ja lukemisessa ei ole mitään ongelmia, mut kun pitäis puhua, niin sanat ei vaan tule ulos…”. Miksi englannin puhumistilanteessa tuntuu tulevan vastaan kynnys? Tämä artikkeli vastaa kysymykseen esittelemällä päättötyötä, jossa tutkittiin englannin kielen puhumisessa koettujen ongelmien syitä.
Publisher
Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkostoISSN Search the Publication Forum
1799-0181
Original source
http://www.kieliverkosto.fi/article/miksi-englannin-kieli-ei-taivu/Metadata
Show full item recordCollections
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Spoken foreign language anxiety during English lessons among junior high school students
Härmälä, Jesse (2022)Vieraan kielen puhuminen voi aiheuttaa ihmisissä jännityksen tunteita. Vieraan kielen puhumisesta aiheutuvaa jännitystä ja kieliahdistusta on tutkittu jo 1980-luvun loppupuolelta lähtien. Kieliahdistukseen voi liittyä ... -
Suomenruotsalaisten peruskoulunsa päättävien nuorten suullinen suomen kielen taito
Lampinen, Anni (1990) -
”Kato, tuo puhhuu suomea!” : sujuvasti äännetty suomi ja yhteiskunnallinen osallisuus
Leinonen, Anne (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2020)Ääntäminen on puheilmaisun perusta. Sujuvaa ja ymmärrettävää puhetta on helppo kuunnella, se ei ole liian nopeaa tai takeltelevan hidasta, äänteet erottuvat ja puheen sävelkulku on vivahteikas (Valo 1994). Aikuiset suomi ... -
DigiTala – Miten automaattinen palaute voi tukea puhumisen harjoittelua?
von Zansen, Anna (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2023)Artikkelissa esittelen DigiTala-tutkimushankkeen kehittämän sovelluksen, jonka avulla suomen ja ruotsin oppijat voivat harjoitella puheen tuottamista. Automaattiseen puheentunnistukseen, arviointiin ja palautteeseen ... -
The role of pause location in perceived fluency and proficiency in L2 Finnish
Kallio, Heini; Kuronen, Mikko; Koivusalo, Liisa (International Speech Communication Association, 2022)Fluency is a commonly used descriptor of second language (L2) speaking skills. Unplanned and too frequent pauses, hesitations, and repetitions disrupt the flow of speech and can cause temporal irregularities at all levels ...