Show simple item record

dc.contributor.advisorHonkanen Risto T.
dc.contributor.authorRiikonen, Maritta
dc.date.accessioned2016-02-23T12:17:03Z
dc.date.available2016-02-23T12:17:03Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1522876
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/48909
dc.description.abstractTutkielmassa kartoitettiin Järvenpään kaupungin ala- ja yläkoulujen opettajien mielipiteitä eri aktiivitaulumerkkien käyttäjäystävällisyydestä. Tutkimus toteutettiin kyselytutkimuksena. Tutkimuksessa käytettiin menetelmänä pääkomponenttianalyysia, jatkoanalyysina pääkomponenttipisteitä ja avoimia kysymyksiä aktiivitaulumerkkien ongelmista. Pääkomponenteiksi valittiin käyttö, ongelmat sekä koulutus ja tuki. Tulosten perusteella aktiivitaulu koettiin käyttäjäystävälliseksi laitteeksi ja aktiivitaulujen välillä ei ollut merkittäviä eroja. Tutkimuksen tuloksena näyttäisi siltä, että käyttäjät toivoisivat lisää koulutusta ja tukea.fi
dc.description.abstractTo purpose of this work is investigate Järvenpää’s teachers opinions of different kind of interactive whiteboards and their user-friendliness. The method of the study had accomplished as a survey. In a case study we use principal component analysis, in the further analysis principal factors and open questions about those problems of interactive whiteboard. For principal components has chosen as "use", "problems" and "education" and "support". Results shows that there were no special differences between interactive whiteboards. According to the result, the users wish more training and support.en
dc.format.extent1 verkkoaineisto (90 sivua)
dc.language.isofin
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.subject.otheraktiivitaulu
dc.subject.othertekninen käytettävyys
dc.subject.otherpedagoginen käytettävyys
dc.subject.otherkäytettävyys
dc.subject.otheropetusteknologia
dc.subject.otherkäyttäjäystävällisyys
dc.titleAktiivitaulun käyttäjäystävällisyydestä
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201602231665
dc.type.ontasotPro gradufi
dc.type.ontasotMaster's thesisen
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosTietotekniikan laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Mathematical Information Technologyen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineTietotekniikkafi
dc.contributor.oppiaineMathematical Information Technologyen
dc.date.updated2016-02-23T12:17:04Z
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.contributor.oppiainekoodi602
dc.subject.ysoälytaulut
dc.subject.ysokäytettävyys
dc.subject.ysoopetusteknologia


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record