Aktiivitaulun käyttäjäystävällisyydestä
Tutkielmassa kartoitettiin Järvenpään kaupungin ala- ja yläkoulujen
opettajien mielipiteitä eri aktiivitaulumerkkien käyttäjäystävällisyydestä. Tutkimus
toteutettiin kyselytutkimuksena. Tutkimuksessa käytettiin menetelmänä pääkomponenttianalyysia,
jatkoanalyysina pääkomponenttipisteitä ja avoimia kysymyksiä
aktiivitaulumerkkien ongelmista. Pääkomponenteiksi valittiin käyttö, ongelmat sekä
koulutus ja tuki. Tulosten perusteella aktiivitaulu koettiin käyttäjäystävälliseksi
laitteeksi ja aktiivitaulujen välillä ei ollut merkittäviä eroja. Tutkimuksen tuloksena
näyttäisi siltä, että käyttäjät toivoisivat lisää koulutusta ja tukea. To purpose of this work is investigate Järvenpää’s teachers opinions of
different kind of interactive whiteboards and their user-friendliness. The method of
the study had accomplished as a survey. In a case study we use principal component
analysis, in the further analysis principal factors and open questions about those
problems of interactive whiteboard. For principal components has chosen as "use",
"problems" and "education" and "support". Results shows that there were no special
differences between interactive whiteboards. According to the result, the users wish
more training and support.
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Pro gradu -tutkielmat [29740]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Luokan uusi työkalu? : alakoulun opettajien kokemuksia älytaulusta
Leskinen, Kaisa (2012)Tiivistelmä Leskinen, Kaisa. LUOKAN UUSI TYÖKALU? – Alakoulun opettajien kokemuksia älytaulusta Kasvatustieteen pro gradu -työ Jyväskylän yliopiston kasvatustieteen laitos, 2012. 57 sivua. Tässä pro gradu -työssä ... -
Aktiivitaulun käyttö toisen asteen ammatillisessa oppilaitoksessa
Nevala, Jarmo; Paananen, Henry (2012)Tutkielmassa kartoitettiin aktiivitaulujen käyttöä toisen asteen ammatillisessa koulutuksessa toteuttamalla kysely opiskelijoille ja opettajille. Tutkimuksessa selvitettiin, kuinka opiskelijat ja opettajat kokevat oppimisen ... -
Interaktiiviset valkotaulut luonnontieteiden opetuksessa
Manninen, Kristiina (2018)Tässä kandidaattitutkielmassa perehdytään interaktiivisen valkotaulun käyttöön luonnontieteiden opetuksessa. Opettajat käyttävät yhä enemmän tieto- ja viestintäteknologiaa, kuten interaktiivisia valkotauluja, osana opetustaan. ... -
Smart teaching? : teachers' perspectives on interactive whiteboard technology in foreign language teaching
Penttinen, Maija-Leena (2013) -
Pedagoginen tuki tietotekniikan hyödyntämisessä kemian opetuksessa
Tuukkanen, Jussi (2013)Tutkimuksen tarkoituksena on selvittää, mitä kemian opettajat toivovat pedagogiselta tuelta ja miten pedagoginen tuki vaikuttaa tietotekniikan käyttöön kemian opetuksessa. Tutkimuksen teoriaosuudessa analysoidaan aikaisempien ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.