Business in society or business and society: the construction of business–society relations in responsibility reports from a critical discursive perspective
Siltaoja, M., & Onkila, T. (2013). Business in society or business and society: the construction of business–society relations in responsibility reports from a critical discursive perspective. Business Ethics: A European Review, 22(2), 357-373. https://doi.org/10.1111/beer.12028
Julkaistu sarjassa
Business Ethics: A European ReviewPäivämäärä
2013Tekijänoikeudet
© 2013 The Authors. Business Ethics: A European Review © 2013 John Wiley & Sons Ltd.This is a final draft version of an article whose final and definitive form has been published by Wiley. Published in this repository with the kind permission of the publisher.
In this article, we analyse the discursive construction of business–society relations in Finnish businesses’ social and environmental responsibility reports. Drawing on critical discourse analysis, we examine how these discursive constructions maintain and reproduce various interests and societal conditions as a precondition of corporate social responsibility (CSR). Our study contributes to the recent discussion on discursive struggles in business–society relations and the role various interests play in this struggle. We find that not only are power asymmetries between actors veiled through the universalization of interests, but reporting can also be seen as a communicative action that provides a right to define the role of societal actors for the achievement of CSR. We suggest that the discursive struggle over whose interests dominate, and how they dominate, shapes the role of social and environmental reporting as a social practice.
Julkaisija
Wiley-BlackwellISSN Hae Julkaisufoorumista
1467-8608Asiasanat
Alkuperäislähde
http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/beer.12028/pdfJulkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/22795353
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kauppakorkeakoulu [1381]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
"Sober fun is radical and empowering" : discursive construction of non-drinking on Sober Girl Society's Instagram
Tanskanen, Essi (2022)Alkoholittomuudesta on tullut yhä suositumpaa ja yksi ajankohtainen ilmiö aiheeseen liittyen on sober curiosity, joka kannustaa ihmisiä reflektoimaan suhdettaan alkoholiin. Sober curiosity voidaan määritellä elämäntapaliikkeenä, ... -
Discursive Constructions of White Nordic Masculinities in Right-wing Populist Media
Norocel, Ov Cristian; Saresma, Tuija; Lähdesmäki, Tuuli; Ruotsalainen, Maria (Sage Publications, 2020)Using superordinate intersectionality as a theoretical framework, this article explores notions of men and masculinities within right wing populism. It is attentive to how the right-wing populist media in Finland and Sweden ... -
“This was terrorism.” : multimodal representation of the Capitol Hill invasion on January 6th, 2021, in Tumblr posts
Partanen, Liisa (2023)Donald Trumpin kannattajien tunkeutuminen Yhdysvaltain kongressitaloon tammikuun kuudentena päivänä 2021 herätti runsaasti huomiota niin perinteisessä kuin sosiaalisessa mediassakin. Yksi sosiaalisen median sovelluksista, ... -
A modern Pearl Harbor : a critical metaphorical analysis of news reporting the war in Afganistan
Helenius, Satu (2002) -
Make It Vegan : How Advertisements for Cosmetics Construct Vegan Representation
Hyppölä, Jenni (2023)Veganismi on yleistynyt hurjasti viimeisten vuosien aikana, ja sen myötä myös vegaanisien tuotteiden mainonta. Tässä kandidaatin tutkielmassa selvitetään, että kuinka vegaanisten kosmetiikkatuotteiden mainonnassa rakennetaan ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.