Exploring ethics : a philosophical inquiry into the education sector of one Finnish city
Publisher
University of JyväskyläISBN
978-951-39-6543-3ISSN Search the Publication Forum
0075-4625Keywords
Metadata
Show full item recordCollections
- Väitöskirjat [3578]
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
AHJO methods: Prompts and other communications used in the AHJO project's artistic qualitative investigation into factors affecting the well-being of staff at a Finnish university.
Saarinen, Taina; Perkins, Marc; Laihonen, Petteri; Ennser-Kananen, Johanna (University of Jyväskylä, 2024)AHJO-hankkeessa tutkittiin taidepohjaisin laadullisin keinoin tekijöitä, jotka ovat yhteydessä yliopistohenkilöstön hyvin- ja pahoinvointiin yhdessä suomalaisessa yliopistossa. Tutkimuksen ensisijaisena tavoitteena oli ... -
AHJO: A qualitative investigation of well-being among staff at a Finnish university using art-inspired methodology, including workshops and individual interviews
Saarinen, Taina; Perkins, Marc; Laihonen, Petteri; Ennser-Kananen, Johanna (University of Jyväskylä, 2024)Tässä hankkeessa tutkittiin taidepohjaisin menetelmin tekijöitä, jotka vaikuttavat yliopistohenkilöstön hyvinvointiin ja ei-hyvinvointiin suuressa suomalaisessa yliopistossa. Tutkimuksen ensisijaisena tavoitteena oli ... -
Organizational Ethical Virtues of Innovativeness
Riivari, Elina; Lämsä, Anna-Maija (Springer, 2019)This study participates in the discussion of the ethical culture of organizations by deepening the knowledge and understanding of the meaning of organizational ethical virtues in organizational innovativeness. The aim in ... -
Yksilön valintojen vaikutus yhteisön onnellisuuteen
Poutanen, Iris (2022)Tämä maisterintutkielma tutkii yksilön tekemien valintojen vaikutusta yhteisön onnellisuuteen. Sen aineistona on käytetty Aristoteleen ihmiskäsitystä, filosofi Martha Nussbaumin toimintavalmiusteoriaa ja peruskyvykkyyksien ... -
Evidence-based programming language design : a philosophical and methodological exploration
Kaijanaho, Antti-Juhani (University of Jyväskylä, 2015)Background: Programming language design is not usually informed by empirical studies. In other fields similar problems have inspired an evidence-based paradigm of practice. Such a paradigm is practically inevitable in ...