Kasautuva tieto sosiaalityössä
Mäntysaari, M. (1.9.2006). Kasautuva tieto sosiaalityössä. Luento SOSNETin metodologisessa kesäkoulussa Jyväskylässä 25.8.2006.
Authors
Date
2006Discipline
SosiaalityöLuento SOSNETin metodologisessa kesäkoulussa Jyväskylässä 25.8.2006. Luento perustuu Mäntysaaren atikkeliin teoksessa Kuusela-Niiranen (toim.): Realismin haaste sosiaalitieteissä. Unipress 2006.
Keywords
Metadata
Show full item recordCollections
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Kriittinen realismi sosiaalityön suuntauksena
Hartikka, Veera (2022)Kandidaatintutkielmassani perehdyn kriittiseen realismiin sosiaalityön tutkimuksessa käytettävänä filosofis-teoreettisena suuntauksena. Tutkielman sisältö koostuu yleisemmästä sosiaalityön teoriasuhteen pohdinnasta, sekä ... -
Medikalisaatiokritiikki sosiaalityössä : katsaus teoriaan ja sosiaalityön tutkimukseen
Tuohino, Eino (2017)Suomalaisessa (terveys)sosiaalityön tutkimuksessa medikalisaatio eli yhteiskunnan lääketieteellistyminen ei ole ollut tyypillinen keskustelunaihe. Tutkimuksessani paikkaan puutetta tarkastelemalla anglosaksisissa sosiaalityön ... -
Rakenteellinen sosiaalityö ja kolmas sektori : teoreettinen katsaus sosiaalityön kehittämiseen
Takala-Hotti, Tarja (2019)Pro gradu -tutkielmassani taustoitan ajankohtaista keskustelua rakenteellisesta sosiaalityöstä ja syvennän sitä teoreettisena tarkasteluna. Tutkin, miten tieteenteoriat voivat palvella rakenteellisen sosiaalityön kehittämistä. ... -
Huono-osaisuus sosiaalityössä : sosiaalityön keinoilla huono-osaisuutta vastaan
Moilanen, Laura (2022)Tutkielma sosiaalityön keinoista, joilla huono-osaisten tilanteita voidaan edistää. Rakenteellisen sosiaalityön tuominen osaksi huono-osaisuuden helpottamista Suomessa. -
Eläimet sosiaalityössä autismikirjon lasten ja nuorten kanssa
Saarenpää, Linda (2024)Tarkastelen maisterintutkielmassani eläinten merkitystä ja vaikutusta sosiaalityössä autismikirjon lasten ja nuorten kanssa. Tutkielmani tavoitteena on selvittää, millaista tutkimusta on tehty sosiaalityön näkökulmasta ...