Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorSalo, Markus
dc.contributor.authorNyyssönen, Iida
dc.date.accessioned2016-02-02T11:52:14Z
dc.date.available2016-02-02T11:52:14Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/48572
dc.description.abstractVerkkokaupan menestyksen kannalta asiakkaan luottamus kauppaa kohtaan on avainasemassa. Myyjän tuleekin tietää, kuinka luottamusta pystytään omalla toiminnalla vahvistamaan. Yksi merkittävä tekijä luottamuksen muodostumi-sessa verkkokaupassa on käytettävyys. Tässä kirjallisuuskatsauksessa pyritään selvittämään, mitkä käytettävyy-den osatekijät vaikuttavat luottamukseen, ja miten tämä vaikutus näky. Tutki-mustuloksena todetaan, että käytettävyyden ja luottamuksen välillä näyttäisi olevan yhteys. Löydetyistä käytettävyyden osatekijöistä erityisesti navigointi, informaation saatavuus, opittavuus ja johdonmukaisuus näyttävät vaikuttavan luottamuksen rakentumiseen.fi
dc.description.abstractFor the success of an online store it is essential to earn a customer’s trust. A seller must know how to act to strengthen trust towards their online store. Us-ability is one of the most effective factors for earning trust in an online store. In this literature review we find out which factors of usability impact on trust and how. The results of this study are that there seems to be a connection between trust and usability. Usability factors found in the study, especially navigation, availability of information, learnability and consistency seem to impact on trust.en
dc.format.extent23
dc.language.isofin
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.subject.otherkäytettävyys
dc.subject.otherluottamus
dc.subject.otherverkkokauppa
dc.subject.otherkäytettävyyden osatekijät
dc.titleKäytettävyyden osatekijöiden ja luottamuksen väliset yhteydet verkkokaupassa
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201602021385
dc.type.ontasotKandidaatintutkielmafi
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineTietojärjestelmätiedefi
dc.contributor.oppiaineInformation Systems Scienceen
dc.date.updated2016-02-02T11:52:14Z
dc.rights.accesslevelopenAccessfi


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot