Käytettävyyden osatekijöiden ja luottamuksen väliset yhteydet verkkokaupassa

Abstract
Verkkokaupan menestyksen kannalta asiakkaan luottamus kauppaa kohtaan on avainasemassa. Myyjän tuleekin tietää, kuinka luottamusta pystytään omalla toiminnalla vahvistamaan. Yksi merkittävä tekijä luottamuksen muodostumi-sessa verkkokaupassa on käytettävyys. Tässä kirjallisuuskatsauksessa pyritään selvittämään, mitkä käytettävyy-den osatekijät vaikuttavat luottamukseen, ja miten tämä vaikutus näky. Tutki-mustuloksena todetaan, että käytettävyyden ja luottamuksen välillä näyttäisi olevan yhteys. Löydetyistä käytettävyyden osatekijöistä erityisesti navigointi, informaation saatavuus, opittavuus ja johdonmukaisuus näyttävät vaikuttavan luottamuksen rakentumiseen.
Main Author
Format
Theses Bachelor thesis
Published
2016
Subjects
The permanent address of the publication
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201602021385Käytä tätä linkitykseen.
Language
Finnish
License
In CopyrightOpen Access

Share