Lähipeluu : luentoja digitaalisista peleistä
Tekijät
Toimittajat
Päivämäärä
2015Julkaisija
Jyväskylän yliopisto, Taiteiden ja kulttuurin tutkimuksen laitosISBN
978-951-39-6364-4Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Elektroniset kirjat [557]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Lasten kokemuksia digitaalisista peleistä oppimisesta
Kahila, Juho; Saarikoski, Olli (2014)Tämän tutkimuksen tehtävänä oli selvittää, mitä lapset ja nuoret kokevat oppivansa digitaalisia pelejä pelaamalla. Tähän tutkimusongelmaan etsittiin vastausta kolmesta näkökulmasta. Ensimmäiseksi tutkittiin lasten ja ... -
Reconstructing the Gothic in games and gaming : Gothic monsters and ideology in the story world and player experiences of Fallout 3
Piittinen, Sari (Jyväskylän yliopisto, 2018)This dissertation research investigates the deployment of Gothic elements in digital games and player experiences of Gothic monsters. The Gothic is a rich and popular resource for games that, through representations ... -
Injustice in the Ruins and a Disordered Post-Apocalypse : Gothic Ideology in the Digital Game World of Fallout 3
Piittinen, Sari (Cardiff University Press, 2020)The Gothic is an influential source for storytelling in a wide range of digital games. Thus far, interpreting it in games and how they are informed by Gothic ideology has been little studied. This study seeks to address ... -
Voiko peleistä oppia? : digitaalisten musiikkipelien hyödyntäminen pianonsoiton opiskelussa
Nieminen, Reetta (2015)Tässä kandidaatintutkielmassa pohdin digitaalisten musiikkipelien käyttöä soitonoppimisen sekä -opettamisen apuvälineenä. Oppimista tapahtuu muuallakin kuin vain koulussa tai soit-totunneilla. Kehittyvä teknologia ... -
Heuristiikkojen käyttö hyvien toteutuksien löytämiseksi peleistä
Porokuokka, Iida (2013)Tutkimuksen tavoitteena oli soveltaa peliarviointimenetelmiä hyvin to- teutettujen elementtien löytämiseksi peleistä. Menetelmäksi valittiin heuristinen ar- viointi. Esimerkkipeliksi valittiin Dota 2. Esimerkkipelin ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.