Heuristiikkojen käyttö hyvien toteutuksien löytämiseksi peleistä
Tutkimuksen tavoitteena oli soveltaa peliarviointimenetelmiä hyvin to-
teutettujen elementtien löytämiseksi peleistä. Menetelmäksi valittiin heuristinen ar-
viointi. Esimerkkipeliksi valittiin Dota 2. Esimerkkipelin arviointiin ei löytynyt so-
pivaa heuristiikkakokoelmaa. Tämän takia muodostettiin uusi kokoelma poimien
heuristiikkoja kolmesta eri peliheuristiikkakokoelmasta. Tuloksina löydettiin useita
hyviä toteutuksia Dota 2:sta. The goal of this research was to apply game evaluation methods to find
effective elements from games to inspire and help design. Applied method was heu-
ristic evaluation. Dota 2 was selected as an example game. No suitable collections for
evaluating the example game was found. To execute the evaluation, a new collection
of heuristics was created by combining three different game heuristic collections. As
a result, various effective elements were found.
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5333]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Käytettävyysmenetelmät pelisovelluksissa
Suikkanen, Olli (2006)Käytettävyyden tutkiminen on vasta viime vuosina levittäytynyt osaksi pelejä perinteisistä ohjelmistosovelluksista. Tämän seurauksena puhutaankin jo aivan uudesta pelikäytettävyyden aihepiiristä. Erityisesti pelisovelluksia ... -
Käytettävyyden arviointi.
Jousmäki, Timo (2011)Jousmäki, Timo Käytettävyyden arviointi. Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, 2011, 28 s. Tietojärjestelmätiede, kandidaatintutkielma Ohjaaja: Brattico, Pauli Tässä tutkielmassa tarkastellaan käytettävyyttä ja käytettävyyden ... -
Introducing usability heuristics for mobile map applications
Kuparinen , Liisa; Silvennoinen, Johanna; Isomäki, Hannakaisa (International Cartographic Association, 2013)In this paper, a set of heuristics for evaluating the usability of mobile map applications is introduced. We developed the heuristics by exploring the present generic heuristics and then forming new theory-based heuristics. ... -
Pilvipohjaisen toiminnanohjausjärjestelmän käytettävyys : tapaustutkimus
Härkönen, Timo (2021)Toiminnanohjausjärjestelmien eli ERP-järjestelmien käytettävyyttä on tutkittu jo pitkään ja suurin osa tutkimuksista keskittyy aikaan ennen 2010-lukua ja nykymuotoista pilvilaskentateknologiaa. Pilvilaskentateknologia tuli ... -
Äänipalautetyökalun suunnittelu, toteutus ja evaluointi
Mäkinen, Erkko (2020)Palaute on yksi merkittävimpiä yksittäisiä tekijöitä oppimisen kannalta, ja sen tulisi olla ajankohtaista, ymmärrettävää ja oppilaan hyödynnettävissä. Aänipalaute on todettu tehokkaaksi palautemuodoksi tekstimuotoisen ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.