Heuristiikkojen käyttö hyvien toteutuksien löytämiseksi peleistä
Tutkimuksen tavoitteena oli soveltaa peliarviointimenetelmiä hyvin to-
teutettujen elementtien löytämiseksi peleistä. Menetelmäksi valittiin heuristinen ar-
viointi. Esimerkkipeliksi valittiin Dota 2. Esimerkkipelin arviointiin ei löytynyt so-
pivaa heuristiikkakokoelmaa. Tämän takia muodostettiin uusi kokoelma poimien
heuristiikkoja kolmesta eri peliheuristiikkakokoelmasta. Tuloksina löydettiin useita
hyviä toteutuksia Dota 2:sta. The goal of this research was to apply game evaluation methods to find
effective elements from games to inspire and help design. Applied method was heu-
ristic evaluation. Dota 2 was selected as an example game. No suitable collections for
evaluating the example game was found. To execute the evaluation, a new collection
of heuristics was created by combining three different game heuristic collections. As
a result, various effective elements were found.
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5358]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Voiko peleistä oppia? : digitaalisten musiikkipelien hyödyntäminen pianonsoiton opiskelussa
Nieminen, Reetta (2015)Tässä kandidaatintutkielmassa pohdin digitaalisten musiikkipelien käyttöä soitonoppimisen sekä -opettamisen apuvälineenä. Oppimista tapahtuu muuallakin kuin vain koulussa tai soit-totunneilla. Kehittyvä teknologia ... -
Lasten kokemuksia digitaalisista peleistä oppimisesta
Kahila, Juho; Saarikoski, Olli (2014)Tämän tutkimuksen tehtävänä oli selvittää, mitä lapset ja nuoret kokevat oppivansa digitaalisia pelejä pelaamalla. Tähän tutkimusongelmaan etsittiin vastausta kolmesta näkökulmasta. Ensimmäiseksi tutkittiin lasten ja ... -
Lähipeluu : luentoja digitaalisista peleistä
Hallikainen, Maria; Karkinen, Jaro; Pesonen, Katariina; Piittinen, Sari; Pystynen, Milla (Jyväskylän yliopisto, Taiteiden ja kulttuurin tutkimuksen laitos, 2015) -
Käytettävyysmenetelmät pelisovelluksissa
Suikkanen, Olli (2006)Käytettävyyden tutkiminen on vasta viime vuosina levittäytynyt osaksi pelejä perinteisistä ohjelmistosovelluksista. Tämän seurauksena puhutaankin jo aivan uudesta pelikäytettävyyden aihepiiristä. Erityisesti pelisovelluksia ... -
Käytettävyyden arviointi.
Jousmäki, Timo (2011)Jousmäki, Timo Käytettävyyden arviointi. Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, 2011, 28 s. Tietojärjestelmätiede, kandidaatintutkielma Ohjaaja: Brattico, Pauli Tässä tutkielmassa tarkastellaan käytettävyyttä ja käytettävyyden ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.