Julkaisuja: Recent submissions
Now showing items 1-20 of 22
-
Nämä piirteet eivät unohdu : välähdyksiä Koulutuksen tutkimuslaitoksesta Jouni Välijärven toimiessa laitoksen johtajana
(Jyväskylän yliopisto, Koulutuksen tutkimuslaitos, 2022) -
Koulutustutkimukset julki : välähdyksiä Koulutuksen tutkimuslaitoksen julkaisu- ja viestintäpalveluista Jouni Sojakan toimiessa laitoksen julkaisupäällikkönä
(Jyväskylän yliopisto, Koulutuksen tutkimuslaitos, 2022) -
Apurahatutkijat : selvitys suomalaisten yliopistojen käytänteistä liittyen apurahatutkijoihin
(Koulutuksen tutkimuslaitos, Jyväskylän yliopisto; UNIFI ry; Säätiöt ja rahastot ry, 2021)Tässä selvityksessä tarkastellaan suomalaisten yliopistojen käytänteitä liittyen apurahatutkijoihin. -
Tieto- ja viestintäteknologia koulujen arjessa: ICILS Opettajapaneeli 2020 -tutkimuksen tuloksia
(2021)Vuonna 2018 Suomessa toteutettiin Kansainvälinen nuorten monilukutaidon ja ohjelmoinnillisen ajattelun tutkimus ICILS (International Computer and Information Literacy Study). Tutkimuksessa arvioitiin 8. luokan oppilaiden ... -
Tutkinto takana : yliopistojen kandipalautekyselyn sekä maisterien ja tohtorien uraseurantakyselyjen 2018, 2019 ja 2020 tulokset
(Jyväskylän yliopisto, Koulutuksen tutkimuslaitos, 2021) -
Tulevaisuuden avaintaidot puntarissa: Kahdeksannen luokan oppilaiden matematiikan ja luonnontieteiden osaaminen: kansainvälinen TIMSS 2019 -tutkimus Suomessa
(2020)TIMSS (Trends in International Mathematics and Science Study) on kansainvälinen koulutuksen arvioinnin tutkimusohjelma, jossa joka neljäs vuosi arvioidaan neljäsja kahdeksasluokkalaisten oppilaiden matematiikan ja ... -
Perustaidoista vauhtia koulutielle: Neljännen luokan oppilaiden matematiikan ja luonnontieteiden osaaminen: kansainvälinen TIMSS 2019 -tutkimus Suomessa
(2020)TIMSS (Trends in International Mathematics and Science Study) on kansainvälinen koulutuksen arvioinnin tutkimusohjelma, jossa joka neljäs vuosi arvioidaan neljäs- ja kahdeksasluokkalaisten oppilaiden matematiikan ja ... -
Tulevaisuuden yhteiskunnan rakentajat : yhteiskunnallisen opetuksen kansainvälinen tutkimus Suomen näkökulmasta
(Koulutuksen tutkimuslaitos, Jyväskylän yliopisto, 2002) -
Suomen peruskoulun päättövaiheessa olevien nuorten yhteiskunnalliset tiedot, taidot, käsitykset, asenteet ja toiminta 28 maan kansainvälisessä vertailussa : tulosten yhteenveto
(Koulutuksen tutkimuslaitos, Jyväskylän yliopisto, 2001) -
Lapsuudesta eväät oppimiseen : neljännen luokan oppilaiden matematiikan ja luonnontieteiden osaaminen : kansainvälinen TIMSS-tutkimus Suomessa
(Jyväskylän yliopisto, Koulutuksen tutkimuslaitos, 2016)Kuinka hyvin neljäsluokkalaiset osaavat matematiikkaa ja hallitsevat luonnontieteitä? Miten he asennoituvat oppimiseen? Kuinka tasa-arvoista osaaminen on alakoulussa? Osaavatko tytöt ja pojat laskea yhtä hyvin? Onko ... -
Itsensä näköinen yliopisto-opettaja
(Jyväskylän yliopisto, Koulutuksen tutkimuslaitos, 2000) -
The Finnish success in Pisa - and some reasons behind it : Pisa 2000
(University of Jyväskylä, Institute for Educational Research, 2002) -
Suomen tulevaisuuden osaajat : 15-vuotiaiden nuorten lukutaito sekä matematiikan ja luonnontieteiden osaaminen kansainvälisessä vertailussa : PISA 2000 -tutkimuksen ensituloksia
(Jyväskylän yliopisto, Koulutuksen tutkimuslaitos, 2001) -
Tulevaisuuden osaajat : Pisa 2000 Suomessa
(Jyväskylän yliopisto, koulutuksen tutkimuslaitos, 2002) -
Education andtraining 2010 : Lot 2, Teacher education curricula in the EU. Final Report three studies to support school policy development
(Finnish institute for educational research, 2010) -
Fields and capitals : constructing local life
(University of Jyväskylä, Institute for Educational Research, 2015) -
Towards leadership and management in guidance and counselling networks in Finland
(University of Jyväskylä, Finnish Institute for Educational Research, 2015) -
The networked guidance service provision (NEGSEP) model
(University of Jyväskylä, Finnish Institute for Educational Research, 2015) -
The Youth Guarantee and lifelong guidance
(University of Jyväskylä, Finnish Institute for Educational Research (FIER), 2013)