Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorTörmä, Elina
dc.contributor.authorVirtanen, Emmi
dc.date.accessioned2015-06-24T21:02:54Z
dc.date.available2015-06-24T21:02:54Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1476727
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/46410
dc.description.abstractTässä tutkimuksessa selvitän yhteisopettajuuden toteutumista opettajien ajat-telussa ja toiminnassa. Lisäksi selvitän, miten opettajat ajattelevat oppilaiden hyötyvän yhteisopettajuudesta inklusiivisessa luokassa. Yhteisopettajuus il-miönä on yhteiskunnan sosiaalisissa rakenteissa tapahtuneiden muutosten vuoksi ajankohtainen ja opettajien hyvinvointia ja jaksamista ajatellen tärkeä. Tutkimukseni on laadullinen tapaustutkimus. Keräsin tutkimusai-neiston yksilöhaastatteluin kesällä 2014. Haastattelin inklusiivisen perusope-tuksen luokan luokanopettajaa ja erityisluokanopettajaa koskien heidän yhteis-opettajuutensa toteutumista. Käytin tutkimuksessani aineistolähtöistä sisällön-analyysiä. Tutkimuksestani käy ilmi, että tutkimani opettajat kokevat yhteis-opettajuuden myönteisenä. Opettajien toimivan yhteisopettajuuden taustalla ovat yhteiset arvot ja kasvatuskäytänteet. Opettajat käyttävät luokassaan yhteis-toiminnallisia opetusmenetelmiä. He ajattelevat yhteistoiminnallisten oppimis-tapojen harjaannuttavan oppilaiden sosiaalisia taitoja ja tunnetaitoja. Lisäksi he kokevat inklusiivisen oppimisympäristön myönteisenä oppilaan yhteisöllisyy-den tunteen kokemista ja itsetuntoa ajatellen. Tutkimustuloksista käy ilmi, että inklusiivisessa luokassa sosiaaliset ja akateemiset taidot nähdään rinnakkain kulkevina ja yhtä tärkeinä oppimisen tavoitteina.fi
dc.format.extent1 verkkoaineisto (80 sivua)
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.rightsIn Copyrighten
dc.subject.otherinkluusio
dc.subject.otherkolmiportainen tuki
dc.subject.otheryhteisopettajuus
dc.subject.otheryhteistoiminnallisuus
dc.subject.otheryhteistoiminnallinen oppiminen
dc.titleYhteisopettajuuden toteutuminen inkluusioluokassa
dc.typemaster thesis
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201506252434
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaKasvatustieteiden tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Educationen
dc.contributor.laitosOpettajankoulutuslaitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Teacher Educationen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineLuokanopettajakoulutusfi
dc.contributor.oppiaineTeacher Educationen
dc.date.updated2015-06-24T21:02:54Z
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi103
dc.subject.ysooppimisympäristö
dc.subject.ysoinkluusio
dc.subject.ysokolmiportainen tuki
dc.subject.ysoyhteisopettajuus
dc.subject.ysoyhteistoiminnallisuus
dc.subject.ysoyhteistoiminnallinen oppiminen
dc.format.contentfulltext
dc.rights.urlhttps://rightsstatements.org/page/InC/1.0/
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot

In Copyright
Ellei muuten mainita, aineiston lisenssi on In Copyright