Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorHarju, Anna
dc.date.accessioned2015-05-27T20:39:49Z
dc.date.available2015-05-27T20:39:49Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/46096
dc.description.abstractYlioppilastutkinto tulee sähköistymään vuoteen 2019 mennessä ensimmäisinä aineinaan osallistujamääriltään pienet aineet saksa, maantiede ja filosofia; englanti suurilla osallistujamäärillään on vasta viimeisten aineiden joukossa. Muutokset kielten digikokeissa ovat rakenteellisia, mutta innovatiivisuutta on pyritty tuomaan digiajan keinoin monipuolisemmin materiaalein ja siten myös lisäämään kokeen autenttisuutta. Tutkielman tarkoituksena on selvittää, millaisia mielipiteitä ja asenteita digitaalisen ja toisen asteen koulutuksen asiantuntijalla sekä abiturienteilla on uudistuvaa englannin ylioppilaskoetta kohtaan. Tutkimuksen aineisto koostuu asiantuntijan haastattelusta sekä abiturienteille teetetystä kyselystä. Nämä metodit tukevat toisiaan, sillä ne tuovat tutkielmaan kahdenlaista näkökulmaa, ammattilaisen sekä oppilaiden perspektiivin. Tulokset osoittivat, että suurin osa tämän tutkimuksen abiturienteista ei haluaisi tehdä sähköistä englannin ylioppilaskoetta. Syyt tähän ja yleiseen epäluuloisuuteen sähköistä koetta kohtaan johtuivat suurimmaksi osaksi tottumattomuudesta tehdä digitaalista koetta. Asiantuntijan näkö- kulmasta katsottuna digitalisoituminen on osa kansainvälistä suuntausta yhteiskunnallisella tasolla ja näin ollen tietyllä tapaa väistämätöntä pitkällä aikavälillä. Vaikka tuloksia ei voi yleistää pienen otannan vuoksi, ne voivat kuitenkin antaa viitteitä siihen, mihin kannattaisi kiinnittää huomiota englannin ja ylipäätään kielten ylioppilaskokeen kehitystyössä. Tutkimusta voisi tehdä myös eri aineiden välillä sekä myöhemmin tutkia itse sähköistä englannin ylioppilaskoetta.
dc.format.extent29
dc.language.isoeng
dc.rightsIn Copyrighten
dc.title"I trust the old way" : opinions and attitudes towards digitalizing the matriculation examination of English
dc.typebachelor thesis
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201505272075
dc.type.dcmitypeTexten
dc.type.ontasotKandidaatintutkielmafi
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.contributor.tiedekuntaHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanities and Social Sciencesen
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Language and Communication Studiesen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineEnglishen
dc.contributor.oppiaineEnglannin kielifi
dc.date.updated2015-05-27T20:39:50Z
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f
dc.rights.accesslevelopenAccess
dc.type.publicationbachelorThesis
dc.rights.urlhttps://rightsstatements.org/page/InC/1.0/


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot

In Copyright
Ellei muuten mainita, aineiston lisenssi on In Copyright