dc.contributor.advisor | Salo, Markus | |
dc.contributor.author | Pulkkanen, Jani-Matti | |
dc.date.accessioned | 2015-05-21T12:55:55Z | |
dc.date.available | 2015-05-21T12:55:55Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/45987 | |
dc.description.abstract | Tämä kandidaatin tutkielma luo katsauksen lisätyn todellisuuden pelien tutkimukseen ja sen nykytilaan. Tutkielmassa käydään läpi lisätyn todellisuuden artikkelit peleihin liittyen ja selvitetään, mitä on tutkittu, ja mitä havaintoja tutkijat ovat tehneet tutkimuksiin liittyen. Selvitys tapahtuu muodostamalla lisätyn todellisuuden pelejä käsittelevien tutkimusten perusteella kategoriat tutkitun aiheen mukaan. Kategorioiden muodostamisen jälkeen raportoidaan tutkijoiden tekemät havainnot. Lopuksi tutkimusten tekotapaa ja laatua arvioidaan, sekä tehdään pohdintoja siitä, mitä osa-alueita on tutkittu vähemmän tai mitkä alueet ovat kokonaan tutkimattomia. Myös kirjallisuuskatsauksen itsensä kattavuus on pohdiskelun kohteena, käsitellen lähteiden hankintaa prosessina sekä siihen vaikuttaneita tekijöitä. Lopuksi käsitellään myös sitä, miten lukija voisi parhaiten hyödyntää tätä tutkielmaa. | fi |
dc.description.abstract | This is review of the literature concerning augmented reality games. The purpose of this review is to find out what has been researched so far, and also if there are any topics that would have more room for further research. This document presents the categories of augmented reality game research. The categorizing of articles is done by assigning each research article into one of the categories by its main subject. The goal is to find out how the articles divide be- tween categories and what results each category presents. At the end of this document, the extent of results is also evaluated. This includes the process of acquiring research articles as well as considering other factors that may have been influencing the outcome. Furthermore, there are also recommendations for the reader how to benefit reading this document. | en |
dc.format.extent | 21 | |
dc.language.iso | fin | |
dc.rights | This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited. | en |
dc.rights | Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty. | fi |
dc.subject.other | lisätty todellisuus | |
dc.subject.other | pelit | |
dc.subject.other | kirjallisuuskatsaus | |
dc.title | Katsaus lisätyn todellisuuden pelien tutkimukseen | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-201505211945 | |
dc.type.dcmitype | Text | en |
dc.type.ontasot | Kandidaatintutkielma | fi |
dc.type.ontasot | Bachelor's thesis | en |
dc.contributor.tiedekunta | Informaatioteknologian tiedekunta | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Information Technology | en |
dc.contributor.laitos | Informaatioteknologia | fi |
dc.contributor.laitos | Information Technology | en |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.oppiaine | Tietojärjestelmätiede | fi |
dc.contributor.oppiaine | Information Systems Science | en |
dc.date.updated | 2015-05-21T12:55:56Z | |
dc.rights.accessrights | This material has a restricted access due to copyright reasons. It can be read at the workstation at Jyväskylä University Library reserved for the use of archival materials: https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities. | en |
dc.rights.accessrights | Aineistoon pääsyä on rajoitettu tekijänoikeussyistä. Aineisto on luettavissa Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyöasemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/fi/tyoskentelytilat/laitteet-ja-tilat. | fi |