University of Jyväskylä | JYX Digital Repository

  • English  | Give feedback |
    • suomi
    • English
 
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  • JYX
  • Opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat
  • View Item
JYX > Opinnäytteet > Pro gradu -tutkielmat > View Item

Mobile in-application purchasing : a consumer perspective

Thumbnail
View/Open
578.6 Kb

Downloads:  
Show download detailsHide download details  
Authors
Muhonen, Mattias
Date
2015
Discipline
Tietojärjestelmätiede

 
Tutkimuksen tarkoitus on selventää applikaatioiden sisäistä ostamista mobiili- laitteilla (in-application purchasing) kuluttajan näkökulmasta. Applikaatioiden sisäisessä ostamisessa on monia tekijöitä, jotka erottavat sen perinteisestä elekt- ronisesta kaupankäynnistä ja uutena ilmiönä sitä ei ole vielä laajasti tutkittu.
 
The aim of this study is to clarify what in-application purchasing on a mobile device is, what is the in-application purchasing process and what are the factors affecting it from the consumer’s perspective. As a new phenomenon it has not been extensively studied so there exists a gap in current knowledge about how in-application purchasing is experienced.
 
Keywords
freemium kuluttajat ostokäyttäytyminen ostaminen mobiililaitteet mobiilisovellukset
URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201504141570

Metadata
Show full item record
Collections
  • Pro gradu -tutkielmat [24532]

Related items

Showing items with similar title or keywords.

  • Creating entrepreneurial opportunities : interpretative research about role of POP Advertising Displays in customer purchase decision making 

    Jesensky, Daniel (University of Jyväskylä, 2013)
  • Examining the effects online targeting has on consumers' purchase decisions 

    Hiirsalmi, Sami (2020)
    Yritykset ja markkinoijat mittaavat markkinointitoimenpiteitänsä online- kanavissa päivittäin. Samanaikaisesti, toimiala on nuori ja empiiristä tutkimusta online-markkinoinnin vaikutuksista kuluttajien päätöksiin on vähän. ...
  • Consumer behaviour and decision-making process of mature consumers in Finnish retail environment 

    Westerholm, Max (2021)
    Maailman ikärakenne vanhenee jatkuvasti ja asiakassegmentit, jotka koostuvat senioreista, kasvavat entisestään. Nämä segmentit eivät ole pelkästään suuria ihmismäärältään, vaan myös varakkaita sekä halukkaita käyttämään ...
  • Free-to-Switch? : Consumer Switching Behavior in Freemium Mobile Games 

    Kallioniemi, Juho (2022)
    Freemium-liiketoimintamallia hyödyntävät mobiilipelit ovat erittäin suosittuja sovelluskaupoissa ja hyvin tuottavia niiden kehittäjille ja julkaisijoille. Mobiiliympäristössä uuteen peliin vaihtaminen on kuitenkin helppoa ...
  • Identifying behavioral drivers and motivations for consumer engagement in LINE application : a thematic analysis 

    Aalto, Aleksi (2021)
    Tämän tutkimuksen tarkoituksena on tunnistaa Japanilaisen Z-sukupolven motivaatioita käyttää LINE applikaatiota yritystilien seuraamiseen ja interaktiivisuuteen niiden kanssa. Tämän lisäksi tutkittiin syitä miksi LINEä ...
  • Browse materials
  • Browse materials
  • Articles
  • Conferences and seminars
  • Electronic books
  • Historical maps
  • Journals
  • Tunes and musical notes
  • Photographs
  • Presentations and posters
  • Publication series
  • Research reports
  • Research data
  • Study materials
  • Theses

Browse

All of JYXCollection listBy Issue DateAuthorsSubjectsPublished inDepartmentDiscipline

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
  • How to publish in JYX?
  • Self-archiving
  • Publish Your Thesis Online
  • Publishing Your Dissertation
  • Publication services

Open Science at the JYU
 
Data Protection Description

Accessibility Statement

Unless otherwise specified, publicly available JYX metadata (excluding abstracts) may be freely reused under the CC0 waiver.
Open Science Centre