dc.contributor.author | Nyman, Tarja | |
dc.date.accessioned | 2015-04-01T08:32:25Z | |
dc.date.available | 2015-04-01T08:32:25Z | |
dc.date.issued | 2015 | fi |
dc.identifier.citation | Nyman, T. (2015). Autenttisuuden monet kasvot. In: Hildén, R., Härmälä, M.(2015). Hyvästä paremmaksi : kehittämisideoita kielten oppimistulosten arviointien osoittamiin haasteisiin. Helsinki, Finland: Kansallinen koulutuksen arviointikeskus. Koulutuksen seurantaraportit, 6, p. 40-60. Retrieved from <a href="http://karvi.fi/app/uploads/2015/03/KARVI_0615.pdf">http://karvi.fi/app/uploads/2015/03/KARVI_0615.pdf</a> | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/45588 | |
dc.description.abstract | [Johdanto] Célestin Freinet (1987), ranskalainen kyläkoulunopettaja ja freinetpedagogiikan luoja,
painotti yksilöllisiä, sosiaalisia, moraalisia ja henkisiä tarpeita vastaavaa kasvatusta. Kasvatuksen
tavoitteena tuli hänen mukaansa olla koko ihmisen kehittyminen ja kehittäminen.
Koulu on edelleenkin tärkeä paikka kasvaa ja kehittyä, ja jokainen suomalainen
viettää siellä paljon aikaa. Olisikin hyvä muistaa, että koulua ei käydä vain sen itsensä
vuoksi eikä elämääkään varten, vaan koulunkäynnin ja kouluopiskelun pitäisi olla elämää.
Koulun ulkopuolisen arjen pitäisi liittyä entistä vahvemmin koulun arkeen. Yhdessä
toimiminen, työn tekeminen, kohtaaminen, leikki, draama, musiikki, taide ja luonto
ovat osa inhimillistä arkea. Miksi ne eivät olisi myös koulun arkea? Eikö kasvatukseen
pitäisi sisältyä tiedon ohella taidetta ja toimintaa? (Paalasmaa 2014.) [Jatkuu; ks. artikkeli] | |
dc.language.iso | fin | |
dc.publisher | Opetushallitus | |
dc.relation.ispartof | Hildén, R., Härmälä, M. (2015). Hyvästä paremmaksi : kehittämisideoita kielten oppimistulosten arviointien osoittamiin haasteisiin. Helsinki, Finland: Kansallinen koulutuksen arviointikeskus. Koulutuksen seurantaraportit, 6. ISBN 978-952-206-280-2 | |
dc.relation.ispartofseries | Koulutuksen seurantaraportit ; 2015:6 | |
dc.relation.uri | http://www.oph.fi/download/165698_hyvasta_paremmaksi_kehittamisideoita_kielten_oppimistulosten_arviointien_oso.pdf | |
dc.subject.other | autenttisuus | fi |
dc.title | Autenttisuuden monet kasvot | fi |
dc.type | bookPart | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-201504011536 | |
dc.contributor.laitos | | fi |
dc.contributor.laitos | | en |
dc.contributor.oppiaine | | |
dc.type.uri | http://purl.org/eprint/type/BookItem | |
dc.type.coar | book part | |
dc.description.reviewstatus | nonPeerReviewed | |
dc.relation.issn | 2342-4184 | |
dc.type.version | publishedVersion | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | fi |